מסך הברזל?

רוסיה ביקשה מהסוכנות היהודית להפסיק לפעול במדינה

פקידי ממשל רוסיים העבירו מסמך רשמי לידי הסוכנות היהודית במוסקבה בו נדרש ממנה להפסיק את פעולותיה במדינה. המשמעות: יהודים שרוצים לצאת מרוסיה יהיו בבעיה (בעולם)

עולים מרוסיה מגיעים לארץ (צילום: שאטרסטוק)

לאור המתיחות בין רוסיה לישראל, ביקשו הרוסים מהסוכנות היהודית במוסקבה להפסיק את פעולותיהם במדינה, כך על פי הדיווח של צביקה קליין בג'רוזלם פוסט. הבקשה מעוררת חשש בקרב יהדות רוסיה, שחוששת כי במקרה וירצו לצאת מהמדינה לא יהיה להם גורם שיסייע להם.

מהסוכנות היהודית נמסר בינתיים תגובה פושרת, המאשרת כי ישנם מגעים בנושא: "במסגרת עבודת המשלחת של הסוכנות היהודית ברוסיה אנו נדרשים מדי פעם להתאמות כאלה ואחרות, ע"פ דרישת הרשויות. המגעים עם הרשויות מתקיימים באופן רציף, מתוך מגמה להמשיך את פעילותנו בהתאם לכללים שנקבעים ע"י הגורמים המוסמכים, וגם כעת מתקיים דו שיח מסוג זה".

על פי הדיווחים, רבים ממתינים לטיסות לישראל מרוסיה אך לנוכח הסנקציות כנגדה בשל הפלישה לאוקראינה, חברות התעופה הבינלאומיות הפסיקו את הטיסות ברוסיה ולכן עולים רבים אינם יכולים לעלות לישראל וישנו חשש כי "מסך הברזל" הוטל מחדש על המדינה, לאחר 30 שנה של עלייה חופשית.

בעקבות החלטת מוסקבה להפסיק לאלתר את פעילות הסוכנות היהודית בשטח רוסיה, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה פנתה לראש הממשלה יאיר לפיד והסבירה לו את ההשלכות.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מסרה: ״עודכנתי הבוקר בדבר החלטת משרד המשפטים הרוסי. הסוכנות היהודית כידוע מהווה זרוע מרכזית של הממשלה ומשרד העלייה והקליטה לעליית יהודים מכל רחבי העולם למדינת ישראל ועלינו לוודא כי מרחב פעולתם נשמר כפי שהיה לאורך כל השנים. פניתי לראש הממשלה כדי לפעול מול הממשל במוסקבה לפתרון הבעיה, ואני מבקשת לחזק את הקהילה היהודית ברוסיה שבוודאי חוששת בעת הזאת מהשלכות ההחלטה. העלייה היא זכות בסיסית ליהודי רוסיה ונדאג שהיא תשמר ככזו״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר