תוקף את הורוביץ

השר עיסוואי פריג' פורש מהחיים הפוליטיים

השר לשיתוף פעולה אזורי, חבר מפלגת מרצ, עיסוואי פריג', החליט לעזוב את החיים הפוליטיים, אחרי שבמהלך הכהונה עבר אירוע מוחי והחלים; בפרישתו קרא לאחדות בין מרצ והעבודה (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עיסוואי פריג' (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסוואי פריג' ממרצ, החליט הערב (שלישי) על פרישתו מהפוליטיקה. בכך פריג' לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-25 במסגרת מרצ או בכלל.

בריאיון שהעניק ל'חדשות 12' תקף פריג' את יו"ר מפלגתו, שר הבריאות ניצן הורוביץ, על הדרך בה ניהל את מרצ במהלך השנה האחרונה: "הורוביץ נכשל במבחן המנהיגות. אני קורא לו לפרוש". הדברים יכולים לסייע במיוחד לסגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, שהכריז כי יתמודד לראשות המפלגה.

פריג', מוסלמי יליד כפר קאסם, הנחשב לחבר כנסת ותיק ומוערך גם בקרב יריביו הפוליטיים, הוא כבר הפורש השלישי מהפוליטיקה מאז החליטה הכנסת על פיזורה ויציאה לבחירות, אחרי ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט ושר האוצר לשעבר יובל שטייניץ.

במהלך הכהונה האחרונה, בזמן שכיהן כשר, חטף פריג' אירוע מוחי שהוביל לאשפוזו בבית החולים לכמה ימים, אך הוא שרד אותו והמשיך בתפקידו כרגיל.

בהודעה שפרסם כתב פריג': "בלב שלם, לאחר מחשבה והיוועצות עם בני משפחתי ושותפיי לדרך, החלטתי ליטול פסק זמן מהכנסת, לא מהחיים הציבוריים.

"בחודשים הקרובים אתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות. אפעל בקרב החברה הערבית, כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר".

בסיום דבריו ביקש פריג' לקדם את איחוד מפלגות העבודה ומרצ לריצה משותפת ולא נפרדת בגוש השמאל: "כחבר מרצ למעלה משלושים שנה, מרצ היא הקול שאני מאמין בו. החזון של הקמת מפלגת שמאל משמעותית על בסיס מפלגות העבודה ומרצ צריך להיעשות מהר, לא כאילוץ כפי שהיה בעבר - אלא מרצון אמיתי להקים מפלגת שמאל גדולה ומשפיעה".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הגיב לקריאה שהוא צריך לפרוש מהנהגת המפלגה ואמר: "מרצ בהנהגתי הכפילה את כוחה בבחירות האחרונות, ונכנסה לממשלה כגורם משמעותי, אחרי 20 שנה באופוזיציה. ברוח זו גם מיניתי את עיסאווי פריג' לשר בממשלה, כדי לחזק את השותפות היהודית-ערבית". הוא הודה לפריג' "על תרומתו למרצ" ואיחל לו "בריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר