"מאבק בימין המושחת"

יאיר גולן הודיע: אתמודד על ראשות מרצ

חבר-הכנסת יאיר גולן, הכריז על התמודדותו לראשות מרצ, במטרה "להיאבק בימין המושחת ובימין המשיחי". יו"ר מרצ השר ניצן הורוביץ מברך: "יאיר אדם ראוי וחבר" (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר גולן, הבוקר (צילום: ללא קרדיט)

חבר-הכנסת יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה והתעשייה, הכריז הבוקר (רביעי) על התמודדותו לראשות מרצ, במטרה "להיאבק בימין המושחת ובימין המשיחי". יו"ר מרצ השר ניצן הורוביץ מברך על התמודדותו.

בנאום שנשא הבוקר בו הודיע על התמודדותו, אמר יאיר גולן: "אתמודד מתוך מטרה לבנות שמאל ציוני חזק וגאה, הנאבק על דמותה ועל עתידה של ישראל. אתמודד, כי אני מאמין, שערכי השמאל צריכים להוביל את מדינת ישראל. מול הלאומנות, המשיחיות, האלימות והשחיתות חייב לעמוד כוח נגדי שפועל באותה נחישות ועוצמה.

"אתמודד מתוך מטרה להיאבק בימין המושחת ובימין המשיחי החותרים בכל הכוח לשנות את פניה של המדינה האהובה שלנו. אני נחרד ממנהיגים ששחיתותם זועקת לשמים, ונחרד מיהודים שטופי שנאה וקנאות דתית שתוקפים את חיילי צה"ל, שמכים ערבים רק כי הם ערבים, שמשחיתים רכוש ומצבות קבורה – אקט מובהק של פחדנות ושפלות.

"אתמודד כי כבר לפני שש שנים, באותו נאום "משואה" שהימין בחר לעוות במקום להתמודד איתו, הזהרתי מפני תהליכים אפלים שעוברים על החברה הישראלית ועל מדינת ישראל. תהליכים של לאומנות, גזענות, התבהמות ושחיתות. תהליכים המאפשרים לפוליטיקאים ציניים להחריד או משיחיים להפליא, לפרק את החברה הישראלית, ולהסית קבוצות אחת נגד רעותה כדי לצבור עוד ועוד כוח, כסף וכבוד".

יאיר גולן הוסיף ואמר כי "אלה לא בחירות רגילות. אלה בחירות שיקבעו אם ישראל תמשיך להיות מדינה יהודית ודמוקרטית. אלה בחירות שיכריעו בין הדרך של בן גוריון לדרך של בן גביר. בין קידמה לחושך, בין צמיחה לחורבן. בין ממשלה שפועלת לטובת כלל אזרחי ישראל, ובין ממשלה שנלחמת נגד רוב האזרחים שלה. בין ממשלה ממלכתית, ובין ממשלה שמפרקת את מוסדות המדינה.

"אני מתמודד על הנהגת מרצ בשעתה הקשה ואני יודע את זה. בתוך עמי אני יושב ובתוך ציבור שחרד מהעתיד, ובצדק. קשיים ואתגרים מעולם לא הרתיעו אותי. אני מאמין שיחד אנחנו מסוגלים לחולל שינוי, לייצר תנופה, ולבנות ביחד מפלגה פוליטית חשובה ורחבה שנוכל להתגאות בה. השינוי הוא הכרחי ואני מתכוון להוביל אותו. בעזרת שותפות, יושר, ואומץ, ומנהיגות שהעם הזה ראוי לה - נעשה ונצליח".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ מסר בתגובה: "‏מברך את ‎יאיר גולן על התמודדותו. מרצ מפלגה דמוקרטית, מהבודדות בזירה, ואני גאה בכך. יאיר אדם ראוי וחבר. מרצ הביאה הישגים גדולים בממשלה ושינתה מציאות יותר מכל מפלגה אחרת. לא רק בהחלפת השלטון אלא בבריאות, בסביבה, בזכויות נשים ולהט״ב. זו השליחות שלנו, ונמשיך לחזק את מרצ ואת השמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר