חשיפת 'כיכר' | בלעדי

ב'דגל' מסוכסכים, ב'אגודה' אחדות; "לא נסכים שדגל יכו בנו"

לאחר חשיפת 'כיכר', כי ב'אגודה' מתעקשים לקבל את המקום הראשון, כמתחייב, בכיר ב'אגודה' אומר: "שחברי 'דגל' המסוכסכים יפסיקו לתדרך נגדנו בתקשורת, יש הסכם ברור; אין בעיה לרוץ לבד" (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חברי הכנסת של אגודת ישראל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת, יונתן זינדל)

אמנם יש עוד זמן עד להגשת הרשימות של המפלגות בבחירות לכנסת ה-25, אך כפי שכבר התרגלנו בעשרות שנים האחרונות, המפלגות החרדיות, ימשיכו לריב ולתדרך האחד נגד השני - עד לרגע האחרון. גם במערכת הבחירות הנוכחית, כמו הרבה שקדמו לה, האיומים על הפילוג בין הסיעות המרכיבות את 'יהדות התורה' - מרחפים באוויר.

כפי שנחשף אמש (שלישי) לראשונה ב'כיכר השבת', ועדת השמונה של 'אגודת ישראל' התכנסה בבני ברק, לקראת מערכת הבחירות, ודנה בשאלת ההסכמים מול 'דגל התורה', עמה רצה במשותף תחת מפלגת 'יהדות התורה', והחליטה לא לוותר ל'דגל' ולדרוש את המקום הראשון עבור יצחק גולדקנופף.

הבוקר, שני הביטאונים של 'אגודת ישראל' - המודיע והמבשר, הציבו חזית אחידה ומלוכדת, כאשר העלו לכותרות הראשיות את דרישתם - לקבל את המקום הראשון ברשימה, כפי ההסכם שנחתם עם 'דגל התורה'.

בכיר ב'אגודת ישראל' אומר היום ל'כיכר השבת' כי "לא שמענו באופן אישי מ'דגל התורה' בקשה לשנות את ההסכם, אבל אנחנו שומעים תדרוכים תקשורתיים נגד 'אגודת ישראל' כבר חודש. יש הסכם שנחתם לפני כשנה על 2 כנסות ואין שום סיבה לא לקיים את זה. קשה להבין למה תמיד ב'דגל התורה' מחפשים לא לקיים את ההסכמים".

הבכיר מוסיף ומתבטא בחריפות: "אגודת ישראל מעולם לא התערבה לדגל התורה, לא בנציגים שלהם ולא בהתנהלות שלהם מול הקואליציה", כאשר בשלב זה עוקץ הבכיר את 'דגל' - "לא במוזמנים שלהם לאירועים שלהם ולא בסכסוכים הפנימיים שלהם שלא נגמרים".

"'אגודה' בדעה של'דגל' יש את גדולי ישראל שלהם", הוא מוסיף, "אנחנו מצפים שדגל התורה תתנהג מולנו באותה צורה".

ומה יקרה אם ב'דגל' יתעקשו לא לקיים את ההסכם?

"אנחנו נדרוש לקיים את ההסכם. גדולי ישראל ביקשו מאיתנו שנלך יחד, אם דגל יאמרו שהם רוצים לעשות פירוד, נדע איך להתמודד עם זה".

זה איום?

"לא. אנחנו לא מאיימים עליהם, אם הם ילכו לבד נתמודד לבד ודגל עוד תופתע. אם הם ירצו ללכת לבוררות בבית הדין על ההסכם, גם נסכים. אנחנו יודעים שאלה בחירות גורליות וחייבים להגיע מאוחדים, אבל אנחנו לא מוכנים שיכו בנו ללא הרף".

הפעם, בשונה ממערכות בחירות אחרות, הגעתם מאוחדים בתוך 'אגודה'...

"כן בהחלט, וזה בשונה מהמתרחש בתוך דגל, כאשר כולם שם מסוכסכים האחד עם השני, תראה איך אף אחד לא נתן גיבוי לגפני על החתונה המעורבת ועוד. לכן אני חושב, שיש כאלה ב'דגל' שמנסים לבלוט ולכן מקצינים את האמירות שלהם, אבל בשורה התחתונה אנחנו לא מחפשים לריב".

"זה מגיע מ'דגל' - הנרטיב הלוחמני", מסכם הבכיר האגודאי, "וחבל".

כזכור וכפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', בוועדת השמונה חברים נציגי ארבעת החסידויות הגדולות המרכיבות את 'אגודת ישראל' - גור, ויז'ניץ, בעלזא ושלומי אמונים. מצד חסידות גור, השתתפו בישיבה גם הח"כ הפורש יעקב ליצמן וגם הח"כ המיועד יצחק גולדקנופף.

ל'כיכר השבת' נודע כי לאחר דיון בין החברים הוחלט לעמוד על הדרישה לקיום ההסכם שנחתם מול 'דגל התורה', לפיה, בבחירות הקרובות, במקום הראשון ישובץ נציג 'אגודת ישראל', וכך כל מקום אי-זוגי ברשימה יהיה לסיעה החסידית, בעוד נציגי 'דגל התורה' ישובצו במקום הזוגיים. את התפקיד הבכיר הראשון תבחר 'דגל התורה', לפי ההסכם.

בכך, מתכוונים ב'אגודת ישראל' להתעקש על הצבתו של יצחק גולדקנופף, מועמד חסידות גור - הסיעה המרכזית לכנסת, במקום הראשון של הרשימה המשותפת ובכך הוא ישמש כיו"ר 'יהדות התורה' לאחר שבבחירות האחרונות, ההסכם קוים ובראשות הרשימה עמד נציג 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "הסכם זה הסכם ואנחנו מצפים מ'דגל התורה' לעמוד במה שסוכם ולכבד את ההסכם ככתבו וכלשונו, בדיוק כפי שאנחנו קיימנו והיינו מקיימים".

לעומת זאת, בסיעת 'דגל התורה' נשמעת הטענה כי העובדה שהמפלגה היתה באופוזיציה ועברה שנה וקצת מאז הבחירות הקודמות, מצדיקה את השארת ח"כ משה גפני בראשות 'יהדות התורה' גם בבחירות הקרובות.

יתירה מכך, גורמים במפלגה הליטאית זועמים על שיבוצו של יצחק גולדקנופף, וטוענים כי שיבוצו בראשות המפלגה לא יסייע להבאת מצביעים.

בנוסף, ברקע היחסים בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', שוררת מתיחות עזה בין 'דגל התורה' לחסידות בעלזא, על רקע המהלך של החסידות לקבל תקצוב ממשרד החינוך - מבלי להיות תחת 'החינוך העצמאי', מה שעורר כעס גדול בקרב ההנהגה הרוחנית של המפלגה הליטאית ובעקבותיה, פורסמה ביקורת חריפה וחריגה בביטאון המפלגה 'יתד נאמן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר