אבל בעולם הדיינות

הבורר בסכסוך בישיבת פוניבז'; הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט זצ"ל

העילוי של ישיבת חברון, ומי שנחשב למקורבו הגדול ביותר של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הגאון רבי חיים צימבליסט זצ"ל, הלך היום לעולמו בגיל 92 • היה גם הבורר בישיבת פוניבז' (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט זצ"ל (צילום: באדיבות המצלם)

אבל בעולם התורה וההלכה עם היוודע פטירתו בשעה האחרונה (חמישי) של הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט זצ"ל, רב ואב"ד תל אביב, והוא בן 92 בפטירתו.

הרב צימבליסט נולד לאביו הרב מרדכי זצ"ל, ובצעירותו עלה יחד עם הוריו לארץ ישראל והתגוררו בירושלים, שם הוא נכנס ללמוד בישיבת חברון והיה לאחד השקדנים הגדולים בישיבה.

בהגיעו לפרקו, הוא נישא לרעייתו, בת הרב יעקב מאיר פומרנץ זצ"ל, יחד הקימו את משפחתם לתפארת, לצד המשך לימודיו בבית המדרש לדיינים.

במהלך אותה תקופה, זכה הרב צימבליסט לעשות 'שימוש' בהלכה אצל מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שכיבדו והעריכו מאד.

לאחר תקופה הוא עבר להתגורר בארה"ב, וכשחזר ארצה הוא שימש כר"מ וכמגיד שיעור בישיבת מעלה אליהו בתל אביב, שם מספרים כי הוא אף היה מייעץ לצוות הישיבה בשלל נושאים רוחניים וחינוכיים.

הרב חיים גנץ ראש ישיבת מעלה אליהו, שהיה שכנו של הרב עשרות שנים נפרד ואומר: "ישיבתנו אבלה היום עם פטירתו של ענק שבענקים. הרב היה מלא בקדושה, בטהרה ובחכמה, איזו זכות נפלה בחלקנו להכיר את תורתו, את פסיקותיו ואת דרכי ההוראה שלו".

"רבני הישיבה והתלמידים ינקו מדמותו הנפלאה, עניו, חכם, מאיר פנים וצנוע. מי יתן לנו תמורת גדולתו שה הרב ומי יתן לנו נחמה על האבידה הגדולה אשר פקדה את העיר תל אביב, את הישיבה ואת ארץ ישראל כולה. ברוך דיין האמת "

יצוין כי המנוח זצ"ל אף מונה לעסוק בסכסוך המתמשך בישיבת פוניבז', ובהליך הבוררות שהתנהל ברגישות ובנחישות מצידו.

הלווייתו צפויה לצאת בשעות הקרובות, כשיהיו פרטים נוספים נמשיך ונעדכן ב'כיכר השבת'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר