התגרו בחרדים

מה יעלה בגורל הפוליטי של יועז הנדל ומתן כהנא?

שני השרים שהרגיזו בממשלת בנט-לפיד את החרדים, מחפשים כעת בית פוליטי חדש. השר הנדל, שנזרק מתקווה חדשה, מנסה לגשש את דרכו ב'ימינה', ומה עם כהנא? (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הנדל וכהנא (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שר התקשורת יועז הנדל, ידע בשנותיו הקצרות בפוליטיקה מספר מפלגות, אך כעת, כאשר הוא נזרק מהאיחוד בין תקווה חדשה לכחול לבן, הוא מחפש בית פוליטי חדש, כמוהו, גם סגן שר הדתות מתן כהנא.

שר התקשורת, הצליח להרגיז בקדנציה שלו בתפקיד את הציבור החרדי, החל מהפגישה המזלזלת שלו עם הרבנים וכלה ברפורמה שערך בניידים הכשרים.

הנדל, שלא נמצא הרבה שנים בפוליטיקה (ב-2018 הצטרף לפוליטיקה עם ידידו צביקה האוזר, אז התחילו עם תל"ם של יעלון, דרך ארץ, תקווה חדשה ועכשיו מחפשים בית חדש. ק"א), חבר בבחירות האחרונות למפלגת תקווה חדשה בראשות סער, וזאת לאחר שעזב את המפלגה הקודמת שלו - כחול לבן. היחסים הצוננים שלו עם סער, בתוספת העזיבה שלו בפעם הקודמת את כחול לבן, חסמה את דרכו כאמור לאייש מקום ברשימה המאוחדת.

בשל כך, מחפש כעת הנדל את דרכו הפוליטית ועל פי הדיווח הערב ב'כאן', הוא מנסה לחבור לאיילת שקד - ולהיות מוצב ברשימת ימינה, עד כה לא ברור האם שקד תענה בחיוב לבקשה, גם בשל הוטו שהטילו על הנדל במפלגות החרדיות.

גם מי שכיהן כשר הדתות - מתן כהנא, מגשש את דרכו בסבך הפוליטי - וגם הוא נתקל בוטו שהטילו עליו במפלגות החרדיות, ולמרות הדיווח היום ב'כאן', כי הוא מנסה לקבל מקום ברשימה המאוחדת של סער וגנץ - כלל לא בטוח שיקבל וזאת כאמור בשל הוטו שהטילו עליו במפלגות החרדיות.

יתרה מזאת, הדיווחים מלמדים, כי רשימת גנץ-סער, הוקמה שתהיה אלטרנטיבה למשול - במידה וגוש הימין לא ישיג 61, לכן קשה מאוד להניח שבמפלגות הללו - שבונות על חיבור חדש עם החרדים - יעניקו מקום למי שנחשב ששם אצבע בעין לציבור החרדי.

מוקדם יותר הערב, דווח ב'כיכר השבת', ההתייחסות של השר הנדל, שאמר: "חברות וחברים יקרים, אני מקבל היום מאות פניות, חלקן של תמיכה וחלקן של שמחה לאיד. עוד ארחיב בהמשך, אבל לעת עתה אני חייב להבהיר משהו: אני גאה בזה שהתנגדתי לישיבה עם המשותפת בסבב ג׳. זה בעיני מזיק למדינת ישראל ולדו קיום. השנה האחרונה הוכיחה שאין דבר כזה ״הצבעה אחת״ כמו שאמרו לי מומחים פוליטיים בזמנו. מי שמפחד שאתנגד שוב - צודק. אתנגד שוב".

"אני מבין שגם היה איום מצד החרדים על נוכחותי ברשימה. גם בזה אני גאה. קיבלתי החלטות קריטיות והיסטוריות לטובת האזרחים החרדים בזמן שהפוליטיקאים החרדים עבדו למען העסקנים. זה חלק ממהלך של שבירת האוטונומיות במדינת ישראל וכולי גאווה שלא נכנעתי לעסקנות ולא לדחיית החלטות שנגררות המון שנים. כפי שאמרתי, אעבוד קשה בשביל שקולות הימין הממלכתי יהיו בעלי ייצוג מכובד בכנסת הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר