עמית סגל מסביר

מי הוא המפסיד העיקרי מהאיחוד של גנץ וסער

שר הביטחון גנץ, נכנס רק לפני 3 שנים לפוליטיקה הארצית וכבר הספיק לחולל מפץ פוליטי - כפי שעשה הערב • הפרשן עמית סגל מסביר, מי הוא המפסיד הגדול מהמהלך (פוליטיקה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
גנץ ולפיד | ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שר הביטחון בני גנץ נכנס בסערה למערכה הפוליטית לפני שלוש שנים, כאשר הקים את 'חוסן לישראל', לאחר מכן הוא התאחד עם לפיד והקימו את 'כחול לבן', והערב (ראשון) הוא שוב עושה מפץ פוליטי ומקים מפלגה יחד עם עמיתו לשולחן הממשלה, גדעון סער.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל, מסביר בחדשות 12, כי המהלך שנעשה הערב, בשונה ממהלכים קודמים, לא יעביר קולות בין הגושים המוגדרים כיום, כימין ושמאל.

אך לדברי הפרשן, איחוד תקווה חדשה וכחול לבן מנסה לייצר קרב תלת ראשי - הימין בראשות נתניהו, השמאל בראשות לפיד, והמרכז בראשות גנץ.

לגנץ, יש יש יתרון, מכיוון שיש לו ברשימה יוצאי ליכוד ושישה חובשי כיפות סרוגות - במקום ריאלי ברשימה ולכן, הקמפיין שלו יהיה שהוא היחיד שיכול להקים ממשלה עם כולם, חוץ מבן-גביר וטיבי. הוא ינסה למנוע מנתניהו את המנדט השישים ואחת ואז להקים את ממשלת כחול לבן והימין, אך הפעם כשגנץ ראשון, ונתניהו שני: אם יזוכה עד אז, מה טוב. אם לא, יהפוך יו"ר הליכוד הבא לראש הממשלה ברוטציה.

ואם תשאלו מדוע גנץ הסכים לשלם כזה מחיר יקר על איחוד, על מפלגה שבהרבה מן הסקרים לא עוברת את אחוז החסימה? לטענת סגל, הוא שילם מחיר מופקע גם כשהתאחד עם בוגי יעלון - ואז זה הצליח לו כשכפה את האיחוד עם לפיד, ולכן גם עכשיו עשה זאת, כיוון שהבין שבלי זה, לפיד יצבור עוד ועוד נפח ותמיכה מכס ראש הממשלה.

השלב הראשון של גנץ יהיה לצמצם את הפער מול לפיד ואז, להביא את איזנקוט כמספר שלוש ולחלוף על פני יש עתיד. חלק מהמנדטים חונים אצל לפיד כראש החץ מול נתניהו. הם יעזבו בלי יותר מדי רגשות לגנץ, אם זה יהפוך לראש החץ. ובשל כך גנץ מוכן לתת לאיזנקוט עוד שלושה מקומות.

ולכן מסיק הפרשן, האיחוד הזה הוא חדשות רעות ליאיר לפיד שיצטרך לנהל מחדש את המאבק על ראשות הגוש, מאידך מדובר בחדשות טובות למרב מיכאלי ולאיילת שקד.

מיכאלי תטען שגנץ התגלה כימני ואילו איילת שקד תטען – שסער התגלה כשמאלן. לעומת זאת עבור נתניהו מדובר בחדשות לא פשוטות, שכן הוא יצטרך לנהל מאבק משולש, לא ראש בראש כפי שהוא אוהב.

"ואלה כמובן חדשות רעות מאוד לצמד האוזר והנדל, שהחלו בלשכת נתניהו, המשיכו תחת יעלון, עברו לסיעת יחיד, חברו לסער ועכשיו ניצבים בפני מבוי סתום: שני הצדדים למשא ומתן לא נלחמו עליהם, בלשון המעטה. בסולחה בין גנץ וסער, הם היו בתפקיד הכבש שהפכה לשווארמה", מסכם הפרשן את המפץ החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר