כ-5 ח"כים לא ימשיכו

5 שריונים לנתניהו: נקבע תאריך לפריימריז בליכוד

27 חברי כנסת מכהנים יתמודדו על 23 מקומות ריאלים על פי הסקרים, בפריימריז של מפלגת 'הליכוד' שיתקיים בעוד כשלושה שבועות • היו"ר, בנימין נתניהו - מקבל 5 שריונים, בהם 3 ריאלים (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הליכוד. אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בחירות 2022: בוועדת החוקה של מפלגת 'הליכוד' החליטו כי הפריימריז שבמסגרתו יקבע הרכב הרשימה בבחירות לכנסת בעוד מספר חודשים יתקיים ב-03/08/2022 - בעוד כשלושה שבועות.

התקנון שהוצע על ידי נתניהו התקבל בידי וועדת החוקה של המפלגה. במסגרת זאת יקבל נתניהו חמישה שריונים, בהם שלושה שריונים במקומות הנחשבים ריאלים על פי הסקרים. במקום ה-14, במקום ה-16, במקום ה-28 ובהמשך במקום ה-37 וה-43.

לפי חוקת המפלגה, חברי כנסת מכהנים - גם אלו שנכנסו בבחירות מחוזות וכדומה, יוכלו להתמודד רק במסגרת המשבצת הארצית. מה שאומר כי 27 חברי כנסת מכהנים (להוציא את נתניהו, את שטייניץ שפרש ואת סופר) יתמודדו על כ-23 מקומות ריאלים.

בתוך כך, לחצים אדירים מופעלים על נתניהו במטרה שיפעל לקיצור תקופת האכשרה של כ-20,000 איש שהתפקדו בחודש אוגוסט האחרון למפלגה, וכעת אינם זכאים להצביע בפריימריז הקרובים. כך לפי דיווח של העיתונאית דפנה ליאל בשבוע שעבר.

הסיבה שהמתפקדים אינם יכולים להצביע נעוצה בעובדה שטרם עברו 16 חודש, כנדרש, מאז התפקדותם. בין חברי הכנסת הפוקדים נמנים חברי הכנסת דיסטל אטבריאן, שלמה קרעי ונוספים.

הסיבה הרשמית לכך שאינם יכולים להצביע היא שהדבר מחייב שינוי חוקה וזה מסובך ביותר, אך גורמים בליכוד מעריכים שנתניהו גם חוששים משינויים גדולים מדי במפקד שישנו את הרשימה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ההפך הוא הנכון - נתניהו הוא זה שיזם את המפקד הענק לליכוד בשנה האחרונה והוא מעוניין בכך שכל מתפקדי הליכוד יצביעו בפריימריז ויבחרו באופן דמוקרטי את רשימת הליכוד לכנסת".

לטענת הליכוד, "נתניהו מעריך מאוד את פעילותם המוצלחת והאמיצה של חברי הכנסת גלית דיסטל ושלמה קרעי שהוזכרו בכתבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר