"הבן אינו מספיד"

פסק הלכה: לא לקרוא 'אבא' בשעת ההלוויה

הגרב"צ מוצפי נשאל לאחרונה בעניין הספד של בן לאביו וקריאות 'אבא' בשעת הלוויה: "שלא יקרא אבא כי באותה שעה המזיקים שנבראו מהבל העוונות צועקים הוא אבינו" (יהדות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים בציבור הספרדי, נשאל לאחרונה בעניין הספד של בן לאביו וקריאות 'אבא' בשעת הלוויה: "שלא יקרא "אבא" כי באותה שעה המזיקים שנבראו מהבל העוונות צועקים הוא אבינו".

אחד מתלמידיו של הגרב"צ שאל: "האם לבן מותר להספיד את אביו בהלוויה? ושמעתי שאסור לצעוק אבא. האם זה נכון?".

את תשובתו פתח הרב וכתב: "מנהג הספרדים בכל עריהם, הבן אינו מספיד את אביו אלא ביום השלשים כפי שאמר לי הגאון רבנו בן ציון אבא שאול זצ"ל, וזה היה המנהג מקדם קדמתא וכך ציווני בפטירת מור אבי זיע"א".

הפוסק הסביר: "ומה שהנך רואה בימינו ספרדים כולל רבנים מספידים את אביהם בהלוויה, זה מחוסר ידיעה, ולמדו והעתיקו ממנהגי אשכנז, אך בירושלים היה הגאון הצדיק רבי יוסף שלוש זיע"א, שהיה בקי בכל מנהגי החסד של אמת , הלוויה וההספדים, לא העיזו הבנים לצאת מפתח ביתם, כי היה גוער בהם".

הגרב"צ הוסיף: "ועיין בספר שדי חמד חלק ד, בענין הצוואה שם החמיר מאוד ביציאת הבנים והנכדים אחר מיטת ראש המשפחה, וכתב שלא יקרא "אבא" כי באותה שעה המזיקים וכוחות ההם שנבראו מהבל העוונות צועקים הוא אבינו ומבקשים להזיקו חלילה, וכן כתבו חכמי הקבלה והמקובל רבנו יצחק אלפייה זיע"א".

"ויהי רצון כי יבולע המוות לנצח, ונזכה לתחיית המתים בקרוב", סיים הרב את תשובתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר