"יום מלא לפנינו"

הפגישה המדינית בין לפיד לביידן תמה; "מושקעים בביטחון"

הפגישה בין ראש הממשלה לנשיא האמריקני נמשכה מעבר לצפוי, השניים עסקו בסוגיה האיראנית וכן במלחמה באוקראינה; ביידן: "אני רוצה להודות על חברותנו ארוכת שנים עם מדינת ישראל" (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
לפיד וביידן (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

ראש הממשלה יאיר לפיד סיים בשעה זו (חמישי) את הפגישה המדינית עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, הפגישה נמשכה מעבר לזמן שהוקצב לה. לאחר הפגישה האישית קיימו השניים פגישה מורחבת עם הצוותים של שני הצדדים.

הנושא המרכזי בשיחה בין השניים, הוא כמובן הסוגיה האיראנית והמגעים לחידוש הסכם הגרעין. בנוסף, השניים ישוחחו גם על הפלישה הרוסית לאוקראינה ועל הדרכים בהן ניתן לסייע לאוקראינה בעת הזו.

בסוף הפגישה אמר לפיד כי "דיברנו גם על האיום האיראני, וזאת על מנת להבטיח שלא תהיה איראן גרעינית. זה חשוב לא רק לישראל אלא לעולם כולו".

הנשיא ביידן הגיע לוולדורף אסטוריה (קרדיט: וולדורף אסטוריה)

"דיברת על סעודיה ואתה יודע שהדבר חשוב ביותר לישראל. אנו מנסים לבנות קואליציה מתונה יותר שכולנו זקוקים לה", אמר לפיד לביידן.

הנשיא ביידן אמר: "אני רוצה להודות לראש הממשלה לפיד על חברותנו ארוכת שנים, ועל ההזדמנויות שניצבות בפנינו. בפגישה, אני דיברתי על איך שאני רואה את פני הדברים מבחינת ההשתלבות של ישראל באזור, וההשתלבות של המזרח התיכון. אנחנו שוחחנו גם על העובדה שיש לפנינו יום מלא, כולל הפסגה עם הודו ועם איחוד האמירויות".

לאחר הפגישות, יחתמו ראש הממשלה הישראלי והנשיא האמריקני הצהרה מיוחדת, שתאשרר את היחסים המיוחדים עם ישראל ותרחיב את המחויבות הביטחונית של ארה"ב כלפי ישראל.

הפגישה, היום (אבישג שאר-ישוב/לע"מ)

גורם אמריקני שתדרך אמש על ההצהרה, אף הוסיף, כי אין מתח בין ישראל לארה"ב בסוגיה האיראנית, וכי המדינות מחויבות להילחם ולהיאבק יחד בתוקפנות של איראן, "אנחנו מאוד מתואמים עם הממשל הישראלי", הוסיף אותו גורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר