היום השלישי לביקור

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מסיים את ביקורו בישראל ובבית לחם

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, פתח הבוקר את יומו השלישי בישראל בביקור פרטי, ללא ליווי ישראלי, בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים, משם ימשיך לבית לחם ויסיים את ביקורו (מדיני)

השיירה בכניסה לבית לחם (צילום: באדיבות המצלם)

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, פתח הבוקר (שישי) את יומו השלישי בישראל בביקור פרטי, ללא ליווי ישראלי, בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים. שם הודיע ביידן על מענק של 200 מיליון דולר מחצית מתקציב ארה"ב והשאר ממדינות המפרץ לבתי חולים פלסטיניים במזרח ירושלים.

הביקור נערך ללא ליווי רשמי מצד ישראל או הפלסטיניים כדי למנוע חיכוכים פוליטיים סביבו. מאז 2017 לא הועברו לבית החולים תקציבים אמריקאים בעקבות הכרזת הממשל האמריקני הקודם על אש"ף כארגון טרור.

לאחר מכן יגיע ביידן לבית לחם לפגישה עם אבו מאזן ולביקור בכנסיית המולד. הפגישה בין השניים תימשך שעה לכל היותר ובסופה יישאו השניים הצהרות נפרדות בעקבות אי-הסכמות על נוסח הצהרה משותפת.

משם יטוס ביידן במסוק לנתב"ג, לטקס פרידה קצר מהנשיא יצחק הרצוג ומראש הממשלה יאיר לפיד, וימריא לתחנה הבאה - בסעודיה.

אחרי הביקור בבית החולים ימשיך ביידן לבית לחם לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, תחת אבטחה קפדנית במיוחד. ביידן יהיה הנשיא האמריקני החמישי שביקר בשטחי הרשות, אחרי קלינטון, בוש הבן, אובמה וטראמפ.

דובר המשטרה הפלסטינית הודיע אתמול כי כוחות הרשות הפלסטינית השלימו את כל ההסדרים הקשורים לביקורו של נשיא ארה"ב בבית לחם והוסיף, כי "600 שוטרים ישתתפו באבטחת ביקורו של הנשיא, וייפרסו בכל רחובות העיר, בנוסף ל-70 כלי רכב, יחידות להנדסת חומרי נפץ, וכן יחידות אחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר