בחירות 2022

הנקמה של לפיד בגדעון סער בגלל החיבור עם בני גנץ

יאיר לפיד קיים מגעים עם סער במטרה להעביר לו את תפקיד שר החוץ שבו החזיק עד שהפך לראש ממשלת המעבר, אלא שהחיבור של האחרון עם גנץ גרם לפיצוצם של המגעים (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפי וגדעון סער (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בצל מערכת הבחירות: בין ראש הממשלה, יאיר לפיד, לשר גדעון סער, התקיימו בתקופה האחרונה מגעים על מינויו של סער לממלא מקום שר החוץ, אך המו"מ נפל בעקבות החיבור של סער עם גנץ. כך נחשף אמש ב'אולפן שישי' בחדשות 12.

לפי הדיווח, עם מינויו לראש ממשלת המעבר, חיפש יאיר לפיד, שעד אז כיהן כשר החוץ, להעביר את התפקיד לשר אחר ואף פנה אל סער במטרה שזה יכהן במקביל הן כשר המשפטים - התפקיד בו אחז עד עתה - והן כשר החוץ במקומו של לפיד, עד לבחירות.

מגעים מתקדמים התקיימו כבר בין הצדדים. אלא שבעיצומם גילה לפיד על חיבורו של סער עם בני גנץ - והדבר גרם ללפיד, שחושש מהמפלגה הגדולה הנרקמת לצדו במרכז שמאל ועלולה לחלוב ממנו נתח מכובד של מנדטים, לפוצץ את המגעים.

הערב (מוצאי שבת) הצהיר השר זאב אלקין בתכנית 'פגוש את העיתונות' בחדשות 12 כי המפלגה המאוחדת של גנץ וסער לא תשב יחד עם נתניהו.

לדברי אלקין, לשעבר חבר כנסת ושר מטעם הליכוד, ״לא נשב תחת נתניהו כראש ממשלה - בשום דרך. כשגנץ הלך אז עם נתניהו היו נסיבות מיוחדות, קורונה - הוא למד את הלקח״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר