ההתכתבות גילתה

נחשף: כך לפיד מתכנן "להכשיר" עצמו בקרב הציבור החרדי

לראש הממשלה הזמני - לפיד, יש בעיה להקים קואליציה, לצורך כך, הוא מבין שהוא חייב את הציבור החרדי. לפיד, כך נחשף הערב, תכנן להקים מפלגה או להקים פורום רבנים "להכשיר" אותו (פוליטיקה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
לפיד, טוקר וההתכתבות (צילום: תומר נויברג, פלאש 90, צילום מסך חדשות 12)

ראש הממשלה הזמני יאיר לפיד, רואה את תוצאות הסקרים האחרונים ומבין - כי במידה ואלו יהיו תוצאות הבחירות - יהיה לו קשה מאוד להקים ממשלה.

לפיד יודע, שלציבור החרדי יהיה קשה מאוד לעזוב את הברית עם בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד, אך יהיה לחרדים קל יותר ללכת עם בני גנץ וזאת בשל האנטי-חרדיות שמשדר יאיר לפיד וכן בשל מעשיו בעבר.

לצורך כך, כך חשף הערב (ראשון) עמית סגל ב-12, לפיד שומר על קשר עם מספר בכירים חרדים, אחד מאותם בכירים, הוא איש התקשורת, מנחם טוקר.

לאחר שלפיד הפך לראש ממשלה, הוא כתב למנחם טוקר בהודעת וואטסאפ: "אח, זה הרגע להקים את המפלגה החרדית! תמצא רב חשוב שיורה לך ללכת על זה".

טוקר לא מתבלבל ומגיב לו: "הרב הראשי לאו איתי", כאשר ההודעה הזו של טוקר, הוכחשה הערב על ידי הרב לאו (יצוין, כי לרב ראשי אסור להתערב או לתמוך במפלגה בבחירות. ק"א)

לפיד מגיב על ההודעה של טוקר ואומר: "מעולה. אמצא דרכים לכבד אותם עכשיו מהתפקיד", כאשר כמובן הוא מתכוון מהתפקיד שאליו נכנס - ראשות הממשלה.

ההתכתבות של לפיד וטוקר (צילומסך: חדשות 12)

על פי הדיווח, בהתחלה לפיד מדבר עם טוקר על הקמת מפלגה חרדית, ואז הם עוברים לדבר על פורום של רבנים וקובעי דעת קהל חרדים - שילבין את לפיד בתודעה החרדית.

ללפיד, כך על פי הדיווח של עמית סגל, זה חשוב מאוד להוכיח לקהל שלו, שהוא יכול להקים ממשלה רצינית בלי המשותפת

סגל שחשף את ההתכתבות, מסביר הערב שלושה דברים על החשיפה: "1. שלפיד מאוד רוצה שת"פ חרדי או אפילו מראית עין כזה כדי להסביר שגם לו יש קואליציה שלא כוללת את המשותפת. 2. שהרב הראשי, לכאורה, בוחש בפוליטיקה. ושלפיד חושב שזה 'מעולה!!!'. כשהרב הראשי הספרדי עשה פוליטיקה לטובת שס, בקואליציה של לפיד קראו לפטר אותו. 3. שלפיד מבטיח להשתמש בתפקיד ראש הממשלה כדי לכבד (איך בדיוק?) חרדים שיתמכו בו פוליטית".

מלשכת נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו נמסר: "בעקבות מידע שפורסם הערב בו נאמר כביכול כי הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, היה מעורב בצורה כזו או אחרת בהתארגנות כלשהיא, נבקש להבהיר כי הרב הראשי מעולם לא עסק בפוליטיקה וכי כל שרבוב של שמו לנושא בצורה כזו או אחרת - בשקר יסודו".

מטעמם של ראש הממשלה לפיד ומנחם טוקר לא נמסרה תגובה לידיעה בחדשות 12.

טוקר עצמו צייץ בדף הטוויטר שלו: "חברים, אשאר ברדיו בעז"ה עד גיל 120. באשר לפוליטיקה כמו שעשיתי כל חיי, אצביע אך ורק למפלגות החרדיות הכפופות לגדולי ישראל (ש"ס או ג'). שקלתי בעבר להקים עם אנשי עסקים פורום כדי לעזור דווקא בתקופה הזאת (ליברמן וכו') לתרבות לרווחה וכו', אבל לא יצא. בכל מקרה...האזנה נעימה וקיץ בריא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר