ישפיע על תיק 4000?

דרמה בבית המשפט: בוטלו האישומים המרכזיים בתיק בזק

מכה לפרקליטות: בית המשפט בתל אביב ביטל את האישומים המרכזיים בתיק בזק בין היתר נגד שאול ואור אלוביץ'. השופטת טענה כי הפרקליטות לא הוכיחה כי הייתה אשמה בעברות שהוצגו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שאול אלוביץ בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השופטת מיכל אגמון-גונן מחקה היום (רביעי), את האישומים המרכזיים בתיק ניירות הערך של בזק, במסגרת הבקשות המקדמיות שהגישו סנגורי הנאשמים. זאת עוד בטרם החל בכלל הליך ההוכחות. השופטת אמרה מראש, כבר בדיונים הקודמים, כי תכריע בנושא זה עוד בטרם שמיעת ההוכחות.

אגמון-גונן קבעה, כי בנוגע לוועדה הבלתי תלויה שבחנה את עסקת מיזוג בזק-yes, הפרקליטות לא הצביעה על עובדה המבססת את המקור לחובת הסודיות של דיוני הוועדה ממנה העבירה מזכירת החברה לינור יוכלמן מידע לבעלים. לדבריה, אין יסוד לאישום קבלת דבר במרמה נגד הנאשמים בעקבות כך.

במסגרת החלטתה ביטלה השופטת את כל האישומים נגד מזכירת החברה לינור יוכלמן, שהפרקליטות האשימה אותה בהדלפת את החומרים מן הוועדה הבלתי תלויה; וכן נגד עמיקם שורר, סמנכ"ל בזק לשעבר.

האישומים השני והשלישי נמחקו גם נגד בעל השליטה לשעבר שאול אלוביץ' ובנו אור אלוביץ' וכעת נותר כנגדם רק האישום הראשון לפי אלוביץ' פעל יחד עם רון איילון, שהיה מנכ"ל yes, ועם מיקי ניימן, שהיה סמנכ"ל הכספים של החברה, להציג מצג שווא לפי תזרים המזומנים של yes גבוה יותר כדי שיעמוד בהסכם העסקה שנחתם.

לדברי השופטת, כתב האישום אינו מגלה אשמה בעבירות קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות דיווח.

אגמון-גונן קבעה, כי יש מקום להשאיר את הדיון בעבודת הוועדות הבלתי תלויות למשפט האזרחי ולא הפלילי, וכי לא נכון שבית המשפט יתערב בעבודת הוועדה ויקבע אם היא תקינה או לא.

הפרקליטות מתכוונת להגיש ערעור על ההחלטה ובמידה והוא יתקבל הפרקליטות תגיש כתב אישום חדש נגד הנאשמים שזוכו ונגד אלוביץ'.

התמוטטות תיק בזק, יכולה להביא גם למשמעויות נרחבות גם בתיק 4000 שהוגש כנגד ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו בכל הנוגע לטיפול שלו בחברת בזק וכולו נבנה על התיק של בזק, שכאמור היום חטף מכה קשה.

מהפרליקטות נמסר בתגובה: "הפרקליטות סבורה שהאישומים העוסקים בהתנהלות הנאשמים בקשר לוועדות הבלתי תלויות בחברת בזק מתארים השתלשלות עובדתית של מרמה פלילית מובהקת, וכי האכיפה הפלילית בנסיבות אלה מוצדקת על מנת להגן על ציבור המשקיעים בשוק ההון. נלמד את ההחלטה ונשקול צעדינו".

עו"ד ירון קוסטליץ, שייצג את עמיקם שורר, מסר בתגובה: "אני מברך על פסק הדין. בית המשפט קיבל את כל טענותינו וביטל את האישומים נגד עמיקם שורר. עמיקם יוכל סוף-סוף לאחר שנים לשים את העניין מאחוריו ולהמשיך לתרום מכישרונותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר