"הגר"ג הורה לא להתפשר"

ח"כ בכיר בדגל חושף: זו הסיבה שייתכן ונרוץ בנפרד מאגודה

כמדי מערכת בחירות, המפלגות החרדיות נוהגות להתכתש בפומבי ולאיים כי ירוצו בנפרד, אך הפעם הזו, חושף הבכיר ל'כיכר', מדובר בהוראה ישירה מהגר"ג אדלשטיין - ויש לכך סיבה עקרונית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי דגל התורה אצל הגר"ג אדלשטיין (צילום: ארכיון כיכר השבת)

הקרבות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', בשאלת הריצה הנפרדת - ממשיכות להסעיר את הרחוב החרדי. אך בעוד בכל מערכת בחירות הפוליטיקאים מתכתשים בינם לבין עצמם, הפעם, כך לפי גורם בכיר מאוד ב'דגל התורה', מדובר בהוראה ישירה מגבוה.

על פי אותו גורם, "הסיבה המרכזית שעניין הפיצול נמצא על שולחנו של ראש הישיבה, היא הסיפור של החינוך החרדי (המהלך של בעלזא והממ"ח.י"כ). כל שאר הדברים חשובים אבל פחות רלוונטים".

"מה שחשוב וקריטי לראש הישיבה, זה העצמאות של החינוך החרדי. על זה אפשר להגיע באמת לפיצוץ. זה דבר רגיש כי מדובר במהלך שעלול להשפיע על כלל הציבור החרדי. הר"י התבטא על כך שהאחדות היא דבר חשוב אבל לא במחיר כזה".

הגורם מוסיף ואומר: "מצופה מאלו שגרמו לכך לפתור את הנושא ולא להתבכיין ולתדרך בכלי התקשורת על הצורך ב,אחדות' "...

כמו כן אמר כי ״הנושאים האלו הם ליבת ההשקפה של דגל התורה ויהדות התורה, ומצופה מש"ס שלא יתערבו לנו בנושאים הללו".

נקודה מעניינת ברצון ההתפצלות הפעם, היא הזיכרון משנת תשמ"ט, אז הורה מרן הרב שך זצוק"ל, להיפרד מאגודת ישראל ולרוץ ברשימה נפרדת, אז, חסידות בעלזא חברה לדגל התורה והביאה לה קולות רבים. הפעם, הרצון לרוץ בנפרד בא כך לפי אותו גורם, בגלל חסידות בעלזא.

כזכור וכפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', סקר פנימי שנערך על-ידי רפי סמית, שבדק, בין היתר, את שאלת הריצה הנפרדת, מהסקר עולה כי מרבית הציבור - מתנגד לצעד שעלול להחריף את המחלוקת בציבור החרדי.

55% חוששים כי פיצול בין 'דגל' ו'אגודה' יגרום "נזק פוליטי", 31% חוששים כי זה יקטין את הכוח של המגזר החרדי ו-24% סבורים שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה. בפילוח לפי מצביעים, הרי ש-46% מהליטאים חוששים מהשפעה שלילית של פיצול מול החסידים. בסך הכללי, רק 18% מביעים תמיכה בריצה נפרדת.

משתתפי הסקר, נשאלו כך: "האם לדעתך פיצול של שתי המפלגות החרדיות בבחירות לכנסת, כך ש'אגודת ישראל' תתמודד בנפרד מ'דגל התורה' יגרום לכך שהכוח הפוליטי של המגזר החרדי יחלש, ויתכן ואחת מהמפלגות לא תצליח להיכנס לכנסת?".

55% חוששים מהשפעה שלילית של המהלך, 18% סבורים שתהיה השפעה חיובית 11% סבורים כי לא תהיה השפעה ול-14% אין דעה.

בפילוח לפי מגזרים, בקרב הליטאים - 46% חוששים מהשפעה שלילית, 23% סבורים שתהיה השפעה חיובית, 12% סבורים שלא תהיה השפעה ול-16% אין דעה.

בקרב החסידים - 55% חוששים מהשפעה שלילית, 19% סבורים שתהיה השפעה חיובית, 14% סבורים שלא תהיה השפעה ול-12% אין דעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר