5 עצורים

כוחות צה"ל מנעו הקמת מאחזים חדשים ליד חברון • תיעוד

עשרות חיילים מנעו היום הקמת מאחזים חדשים בלתי חוקיים סמוך לקריית ארבע. חמישה לפחות נעצרו והובאו לתחנת משטרה • חיים גולדברג מגיש גלריית תמונות נרחבת (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
כוחות הביטחון בנקודות ההתיישבות, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סמוך לקריית ארבע ניסו היום (רביעי) מספר מתיישבים, במסגרת ארגון 'נחלה', להקים נקודות התיישבות חדשות. חלקם נעצרו בידי כוחות הביטחון והובאו לתחנות המשטרה בקריית ארבע. צלם 'כיכר השבת' חיים גולדברג מגיש גלריית תמונות מההתרחשות.

בהמשך היום מסרו צה"ל והמשטרה בהודעה משותפת כי "כוחות הביטחון פעלו במספר מוקדים ביהודה ושומרון מול אזרחים שנכנסו לשטחים צבאים סגורים בניגוד לחוק. מפקד פיקוד המרכז חתם על צווי סגירת שטחים וצווי רידוד ביחס לנקודות בהם קיים חשש לפעילות לא חוקית במרחב יהודה ושומרון".

עוד הוסיפו בצה"ל ובמשטרה: "הכוחות פועלים כדי למנוע הקמת מאחזים בלתי חוקיים, ולשמור על החוק והסדר במרחב. נדגיש שוב כי הקמת מאחזים ביהודה ושומרון שלא בהתאם לתהליכים והאישורים הנדרשים על פי דין אינה חוקית ואסורה".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אתמול מסרה לשכת שר הביטחון, בני גנץ, כי גורמי הביטחון הציגו לשר הביטחון מידע על תוכנית להקמה של מאחזים בלתי חוקיים במספר מוקדים ביהודה ושומרון המתוכננת לצאת לפועל ביום רביעי. לאור זאת, הנחה שר הביטחון להעביר מסר ברור לאזרחים הישראליים שבכוונתם לקחת חלק בתוכנית, כי מדובר בפעילות שאינה חוקית, אשר גורמי הביטחון הונחו להיערך למניעתה ולטיפול בה.

לדבריהם, שר הביטחון הדגיש בהתאם למידע שהובא בפניו, כי רבים מהמתכננים להשתתף בפעילות, הנמנים על הרוב המוחלט של תושבי יהודה ושומרון שהם אזרחים שומרי חוק, אינם מודעים לכך שהפעילות אינה חוקית ולא מתאומת עם גורמי הביטחון. לכן, יש להעביר מסר זה בכלל הצירים האפשריים.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שר הביטחון ציין, כי לצד המשך הבנייה וחיזוק ההתיישבות החוקית, תינקט אכיפה קפדנית, ולא תתאפשר הפרת חוק. עוד ביקש שר הביטחון להדגיש, כי הפעילות שאינה מתואמת עם כוחות הביטחון צפויה להעמיס על הפעילות המבצעית השוטפת, ולפגוע בסדר הציבורי.

תנועת נחלה הגיבה: "ליהודים אסור - לערבים מותר. בכל יום ויום קמים מאחזים פלסטינים לא חוקיים. ולצערנו שר הבטחון וממשלת ישראל עומדים בחיבוק ידיים. לעומת זאת שעם ישראל מתעורר לקיים את חובתו המוסרית להמשך תנופת ההתישבות בארץ ישראל. מנסים לעצור בעדו".

הם הוסיפו: "אנו מצפים משר הבטחון וממשלת ישראל. להודיע עוד היום, על שינוי מדיניות ולאפשר לעם ישראל לקיים את חובתו ההסטורית והנצחית בבניין ארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר