מצב חירום עולמי

אלפי חיסונים נגד אבעבועות הקוף יינחתו בישראל

כ-5000 חיסונים נגד אבעבועות הקוף אמורים לנחות במהלך השבוע בישראל, קופות החולים יחלו לחסן בהקדם. בהמשך יגיעו 5000 מנות חיסון נוספות • מצב חירום עולמי (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות הכרזת ארגון הבריאות העולמי על אבעבועות הקוף כפנדמיה ומצב חירום עולמי, משרד הבריאות הישראלי עדכן אמש (מוצ"ש) כי המשרד נערך מזה שבועות לטיפול בהתפשטות אבעבועות הקוף בישראל ונקט צעדים לאיתור חולים, מניעת ההדבקה וטיפול בנדבקים. עד כה, אובחנו 105 גברים כחולים באבעבועות הקוף בישראל.

כ-5000 חיסונים אמורים לנחות במהלך השבוע בישראל, קופות החולים יחלו לחסן בהקדם. בהמשך יגיעו 5000 מנות חיסון נוספות.

לדברי משרד הבריאות, מערך המעבדות לזיהוי המחלה הורחב והמשרד קבע את התוויות החיסונים לאוכלוסיה בסיכון עבור השלב הראשון של החיסונים. בהתאם להתוויות האמורות, קופות החולים יזמנו בקרוב את המתחסנים, שיקבלו אישור עי גורם מרכזי בכל קופה, לקבלת החיסונים אשר יועברו לקופות החולים.

במהלך השבוע שוחח שר הבריאות עם מנכ"ל המפעל המייצר את החיסונים ולאחר מכן עם ארבעת מנכלי הקופות, על מנת לוודא היערכות לדיגום, אבחון ומתן החיסונים במסגרת הקופות החל מהשבוע הבא. בנוסף, הערכות מצב של ראשי משרד הבריאות עo קופות החולים נערכות מספר פעמים בשבוע.

כזכור, ארגון הבריאות העולמי הכריז אתמול (שבת) על אבעבועות הקוף כמצב חירום בריאותי עולמי. ראש הארגון מסר כי הסיכון למחלה מתון ברוב אזורי העולם, למעט באירופה שבה הסיכון גבוה.

הסיווג הוא ההתראה הגבוהה ביותר שארגון הבריאות העולמי יכול לתת לאירוע מסוג זה, וההחלטה בנושא התקבלה בסוף הישיבה השנייה של ועדת החירום של הארגון, שעסקה בנגיף.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס, אמר כי היה עליו לפעול כשובר שוויון כדי לפתור את המחלוקת בשאלה האם להכריז על ההתפרצות כמצב חירום בריאותי עולמי, כאשר 9 חברים בוועדת המומחים התנגדו ו-6 תמכו בהחלטה. "ההתפרצות התפשטה ברחבי העולם במהירות ולכן הנושא אכן מעורר דאגה עולמית", הסביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר