"צריכים להירקב"

מתווה חדש גובש: חברי כנסת יוכלו לבקר מחבלים בכלא

שנים אחרי פרשת גאטס והברחות הטלפונים, מדיניות ביקורי חברי הכנסת אצל מחבלים בבתי הכלא משתנה. כעת, בעקבות מתווה חדש שגובש, הביקורים יתאפשרו • כל הפרטים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שב"ס)

מתווה חדש שיאפשר ביקור של חברי כנסת אצל אסירים ביטחוניים בבתי הכלא ברחבי הארץ סוכם בידי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ויו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, ויכנס לתוקף למשך שנה החל מה-1 באוגוסט. כך פורסם ב'ישראל היום'.

המתווה גובש במטרה לאפשר מצד אחד לחברי כנסת לבקר אצל המחבלים ומצד שני לשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל.

כזכור, לפני מספר שנים נתפס חבר הכנסת לשעבר מהרשימה המשותפת באסל גאטס מבטיח טלפונים ניידים ומסרים כתובים למחבלים ומאז הביקורים נעצרו כמעט לחלוטין.

לפי המתווה החדש של בר לב ולוי, שפרטיו כאמור נחשפו ב'ישראל היום', כל חבר כנסת שירצה לבקר מחבל בכלא יוכל לעשות זאת רק לאחר שיתאם מראש את הדבר עם לשכת השר לביטחון פנים, שיבחן את הבקשה, תוך בקשת חוות דעת מכל הגורמים הביטחוניים, ויאשר זאת.

ההחלטה אם לאפשר את הביקור תינתן, לפי המתווה, בתוך חמישה ימי עבודה. יחד עם זאת השר לביטחון פנים או גורמים מנציבות בתי הסוהר יוכלו להחליט על שינוי מועד הביקור וכדומה.

עוד לפי המתווה: חבר כנסת יוכל להיפגש עם שני אסירים ביטחוניים בכל ביקור, אך עם כל אחד מהם בנפרד.

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", יצא נגד המתווה ואמר ל"ישראל היום" כי "מדובר בהחלטה מקוממת. לא ייתכן שמשפחות הנרצחים ואזרחי ישראל יממנו נבחרי ציבור שמבקרים, וחלקם אף תומכים בגלוי ברוצחי יקיריהן. נפעל בכל הכוח נגד המתווה הזה. מחבלים צריכים להירקב בכלא, לא לקבל מבקרים ותופינים".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו מסר בתגובה: "צריך לומר בצורה ברורה: בממשלת ישראל ישנם שרים פוסט ציוניים הפועלים עבור הרשות הפלשתינית ונציגיה תומכי הטרור בכנסת. גם ראש ממשלת המעבר לפיד לא יכול לנקות את שמו מהטירוף הזה אותו מוביל שליחו מיקי לוי. מה המסר שמעבירים לוי ובר לב לשוטרים? אתם תעצרו מחבלים ואז מי שתומך בהם יבוא לבקר ולעודד אותם? זו ממשלה מסוכנת לישראל ולצערנו את ההשלכות נראה מהר מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר