הציל יהודי תימן

מחבר המאמרים של ר' אלחנן: הגאון ר' יוסף בעכער

בלונדון נפטר בשעות האחרונות הגאון הרב יוסף בעכער זצ"ל, מהדמויות המוכרות בקהילה החרדית, לאחר מספר שנים של מאבק במחלה הקשה. הלוויתו התקיימה אמש בלונדון (דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

בלונדון נפטר בשעות האחרונות הגאון הרב יוסף בעכער זצ"ל, מהדמויות המוכרות בקהילה החרדית, לאחר מספר שנים של מאבק במחלה הקשה כשהוא בן 75.

רבי יוס'ל ז"ל היה ידוע מאד כמי שפעל לפני יותר מחמישים שנה לטובת יהודי תימן שעלו מתימן לארה"ב, כאשר בשלב מסויים הוא היה זה שסיכן את עצמו ונסע לתימן כדי להציל יהודים ולדאוג לצרכיהם בארה"ב.

מכריו מספרים כי בקרב עולי תימן נהגו להוקיר טובה למנוח, כאשר היו מי מהם שקראו לבנם יוסף, על שמו של רבי יוסף בעכער, זאת כהוקרה על פעילויות החסד שעשה.

בלונדון מספרים כי בחייו היה נוהג לשבת במשך שעות רבות מידי יום כשהוא עטור בטלית ותפילין, לצד שקידותו על התורה, תוך שהוא אף זכה לחבר ולהביא אל הכתב חלק מחיבוריו ומאמריו של הגאון רבי אלחנן וסרמן בספר שנקרא 'ילקוט מאמרים ומכתבים'.

המנוח שהתגורר תחילה בוויליאמסבורג שבארה"ב אף היה ידוע בחביבותו הרבה כלפי כל יהודי באשר הוא, אדם מלא וגדוש בתורה וביראת שמים שעבר להתגורר לאחר מכן בלונדון שם הוא היה משמח רבים וטובים.

הלווייתו התקיימה אמש בלונדון. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר