הסלמה במחאות בר אילן | תיעוד

המשטרה לא מצליחה לפנות את מפגיני הרכבת

שעות לאחר טענת נציג המשטרה כי המחאות בבר אילן נגד עבודות הרכבת מסלימות, לראשונה זה זמן רב המשטרה מתקשה לפנות מפגינים מבורות עבודות הרכבת הקלה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בתמוז תשפ"ב | 25.07.22
(צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כ-200 מפגינים מ'העדה החרדית' התכנסו היום (שני) באיזור עבודות הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים, והמשטרה מתקשה בפינוי המפגינים. שני מפגינים נעצרו.

במשך יותר משעה לא מצליחה המשטרה לפנות חלק מהמפגינים שהתכנסו בתוך החפירות של עבודות הרכבת. יחד עם זאת, מצליחה המשטרה לפנות מפגינים בסביבת הבורות באמצעות מכת"זית ואמצעים לפיזור הפגנות.

המפגינים המתבצרים הסבו נזק רב לתשתיות הרכבת שהוחו במהלך העבודות לקראת השקת הקו החדש של הרכבת הקלה.

מדוברות המשטרה נמסר כי: "במהלך השעתיים האחרונות, החלה הפרת סדר והתפרעות ברחוב בר אילן בירושלים, בסמוך לתוואי עבודות הרכבת הקלה בהשתתפות מאות.

מפרי הסדר חסמו את ציר התנועה וחלקם, בהם גם ילדים קטנים, התפרעו, הפרו את הסדר ונכנסו לאתר העבודות באופן מסוכן ובניסיון לחסום את כלי העבודה במכוון ולשבש את העבודות במקום. בתוך כך הוצתו פחים באזור, בוצעו פרובקציות ונשמעו גידופים מצד מפרי הסדר. בנוסף נגרם נזק לגדרות באתר העבודות כתוצאה מהפרות הסדר."

"במהלך התקופה האחרונה עצרה המשטרה באזור עשרות מתפרעים ומפרי סדר שכל תכליתם הינה: לגרום לנזק ולחבל בעבודות במקום. כמו כן הוגשו בשבועות האחרונים בתום חקירות המשטרה כתבי אישום רבים נגד מעורבים באירועי אלימות, ונדליזם והפרת הסדר הציבורי באזור, לצד תביעות נזיקיות במקרים המתאימים ע״י הגורמים הרלוונטיים"

מוקדם יותר היום הובאו בפני בית המשפט חמישה מפגינים שנעצרו אתמול בהפגנה, ונציג המשטרה ביקש לשחררם בתנאים.

במהלך הדיון, הבהיר נציג המשטרה כי "לאחרונה החלו חרדים קיצוניים להפגין באזור בר אילן פינת ירמיהו כנגד הרכבת הקלה כאשר ההפגנות הפכו להיות אלימות, כולל חסימה של ציוד מכני הנדסי של עובדי המקום, על ידי כניסה לבור והפסקת העבודות, גרימת נזק לציוד מכני הנדסי ותשתיות. מדובר בנזקים של מיליונים ועיכוב בעבודות".

"לאחרונה", הוסיף נציג המשטרה, "חלה הסלמה שבאה לידי ביטוי בהפגנה אתמול, נעצרו המשיבים הנ"ל שנתפסו בתוך בור העבודות ומנעו את העבודה". הוא הסביר שההסלמה באה לידי ביטוי "במהלך הסתה על ידי אדם אחר ועל ידי חפירת בור שסיכנה רכב שבנקל יכל ליפול פנימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר