הגזענות בירושלים

רובן ספרדיות: למעלה מ-200 בנות טרם שובצו לסמינרים

ארבעה חודשים לאחר חודש ניסן, גם הבוקר, כ-200 בנות - רובן ספרדיות - טרם שובצו לסמינרים בעיר הבירה • בכיר בעירייה: "צריך לבקש סליחה, השנה נכשלנו במלאכת השיבוצים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בשנים האחרונות רוב ככל הבנות העולות לסמינר בירושלים קיבלו תשובות ושובצו לסמינרים כבר בחודש ניסן, אך השנה - ערב ראש חודש אב, למעלה ממאה חמישים בנות טרם שובצו לסמינר ועדיין ממתינות להחלטה, חמישים בנות נוספות שובצו לסמינר שלדברי ההורים אינו מתאים להן, אלא נועד כדי "לצאת ידי חובת שיבוץ".

לדברי גורם בכיר בעיריית ירושלים: "אנחנו חייבים להודות שהשנה נכשלנו במלאכת השיבוץ, צריכים לבקש סליחה מהנערות הללו שסובלות ללא סיבה, נכשלנו והאחריות היא שלנו, של כולנו., מראש העיר ועד פקידה במנח"ח".

לדברי חבר מועצה בכיר מטעם ש"ס: "אומנם למעלה מחמש מאות בנות שובצו בחודש האחרון אבל אי אפשר לקרוא לזה הצלחה בזמן שיש כמאתיים בנות היושבות בביבת ובוכות ללא כל סיבה. מדובר בגזענות נטו, אין כל סיבה אחרת שהן לא התקבלו, המנהלים לא רוצים לפגוע במכסות ופשוט מתעללים בבנות הללו".

חבר המועצה - העוסק בנושא - הוסיף: "מידי שנה אנחנו סותמים חורים, לא במאת מטפלים בתופעה. הטיפול האמיתי יהיה שלילת תקציבים למנהלים שיפלו בנות או חוק רישום אזורי, כל פתרון אחר הוא פתרון זמני שלא יחזיק מעמד, בסוף זה מתפוצץ לנו בפנים".

כזכור, בחודש שעבר, גורם חינוכי העוסק בשיבוץ הבנות אמר ל'כיכר השבת': "יש פה מאות בנות טובות, אין מחלוקת שלא מדובר ב'משפחות בעייתיות', מדובר בבנות הכי טובות שכל חטאן הוא שהן ספרדיות, זהו. אותן בנות יושבות בבית, רואות את החברות שלהן כבר מתחילות 'גיבוש' לשנה הבאה, והן ממתינות לתשובה, זאת התעללות שמקורה בגזענות, לרצוח נשמה".

לדבריו: "ש"ס מחזיקה בתיק החינוך בעירייה, זה הזמן שלה לצאת לקרב למען הבנות הללו, בדיוק לזה הוקמה ש"ס. הייתה טעות גדולה לפצל את התיק בין ש"ס ל'דגל', המלחמה הרבה יותר קשה, אין לספרדים יותר מידי במה לאיים ומי שמשלמות את המחיר אלו הבנות המסכנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר