כמעט שנה לבריחה

מפקד 'גלבוע' הציג בדיון: רוב רצפת הכלא "השמור בישראל" - מקלקר

מפקד בית הכלא שממנו ברחו בתחילת השנה שישה מחבלים הציג בפני חברי וועדת הבדיקה חלק מרצפת הכלא, הנחשב ל"שמור ביותר בישראל", שבמקום להיות מלאה בבטון הייתה רובה בכלל מקלקר (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הרצפה מקלקר (צילום: משה שטינמץ, כאן חדשות)

בפני חברי וועדת הבדיקה לבריחת האסירים מכלא גלבוע, לפני כמעט שנה, הופיע היום (שלישי) מפקד בית הכלא, פרדי בן שטרית, והציג חלק מרצפת הכלא, שבמקום להיות בעובי של עשרות סנטימטרים עם בטון מכילה כ-15 סנטימטרים של קלקר.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', בן שטרית העיד כי הפרט המפתיע התברר זמן קצר לאחר בריחת האסירים. "כשהתחלנו את השיפוץ כדי למלא את החללים, קבלן של משרד הביטחון החליט שהוא קודח גלילים בכל נקודה ונקודה באגף", סיפר המפקד, "אז התברר שזה סנדוויץ' קלקר, 5 ס"מ בטון ו-15 ס"מ קלקר.

המפקד בעדותו, היום (צילום: Flash90)

"הקבלן ב-2014 חסך כסף ושם קלקר במקום בטון. כשאתה מגלה שזה מה שהיה זה מחריד. דיווחתי את זה למפקד המחוז הוא היה בהלם. הנציבה גם נחשפה לזה".

כזכור, שישה מחבלים ברחו בתחילת השנה מכלא גלבוע בשעת לילה מאוחרת. עם קבלת הדיווח פתחו כוחות הביטחון - משטרת ישראל/מחוז צפון, שב"כ וצה"ל, במצוד נרחב תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים ומודיעיניים. לאחר כשבועיים של מצוד נרחב נלכדו האסירים. ובחודש תשרי השנה הוגשה נגדם הצהרת תובע, ומאוחר יותר כתבי אישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר