לאחר תקיפה

הפורע הערבי ישלם 90,000 ש"ח פיצוי לנהג

יריקות, קללות ומכת אגרוף: בית המשפט קבע כי ערבי שתקף נהג יהודי במעלה אדומים יפצה אותו ב-90,000 ש"ח, לאחר שהנהג הגיש נגד התוקף תביעה אזרחית נגררת (אקטואליה)

(צילום: שאטרסטוק)

בית משפט השלום בירושלים הטיל על פורע ערבי תשלום פיצויים לאחר שתקף נהג יהודי ביריקות, קללות ומכת אגרוף בעיר מעלה אדומים. תשלום הפיצויים עומד על סך 90,000 ש"ח כולל את הנזקים שנגרמו לרכבו של הנהג היהודי ולמצבו הבריאותי והנפשי. בנוסף על התוקף לשלם את שכר טרחת העו"ד על סך כ-10,000 ש"ח.

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו המייצג את הנהג היהודי מסר: "מדובר במקרה חמור של תקיפת יהודי על ידי בן מיעוטים. לא פעם דרישת הפיצוי הכספי משפיעה על התוקף וסביבתו יותר מאשר ההליך הפלילי נגדו. אנו מקווים כי יש בפיצוי שנפסק כדי לסייע בשיקומו הפיזי והנפשי של נפגע העבירה, שהאירוע הקשה נותן בו אותותיו עד היום".

התוקף, שהינו קטין, הורשע בהליך הפלילי בעבירות של תקיפה וחבלה ממשית וחבלה במזיד ברכב, ונגזרו עליו 6 חודשי מאסר בפועל לצד מאסר על תנאי ותשלום פיצויים של 2,000 ש"ח. בסיום ההליך הפלילי הגיש הנהג היהודי תביעה אזרחית נגררת נגד התוקף.

בתביעה תואר, כי בקיץ לפני שנה הפריעו התוקף וחבריו לתנועה הסדירה במעלה אדומים. הנהג היהודי פנה אליהם בשאלה מדוע הם מפריעים לתנועה, ובתגובה קילל התוקף את הנהג, ירק עליו ואף ניסה לפתוח את דלת רכבו.

הנהג היהודי עצר והתקשר למשטרה, בעוד התוקף קרב אליו וקורא לעברו "אני אשחט אותך", וקללות נמרצות נוספות. או אז הכה התוקף את הנהג היהודי במכת אגרוף בפניו. בהמשך גרם להפלתו על הקרקע, רכן מעליו והמשיך להכות בפניו באגרופים בסיוע תוקף נוסף. התוקף ניסה לחנוק את הנהג היהודי, השליך לעברו אבנים והזיק לרכבו.

התקיפה פסקה רק כאשר שוטרים הגיעו למקום, ועצרו פיזית את התוקף. בתביעה נכתב " למרשי נגרמו כאב וסבל במהלך האירוע האלים שעבר, שעה שהתוקף הפליא בו מכותיו, יחד עם חבריו, גם כשהיה שרוע על הקרקע. הוא סבל מכאב בחלקים רבים מגופו. כאב אליו הצטרף פחד ולחץ מהמצב בו היה שרוי - בו חבורה של אנשים מקיפים אותו ומכים אותו שוב ושוב. לא היה ברור למרשי בזמן אמת כמה ימשיכו במעשיהם, וכמה חמורה תהיה הפגיעה בגופו. זאת מלבד הנזק המשמעותי שנגרם לרכבו".

כאמור, התוקף הקטין לא הגיע לדיונים בתביעה, ולא הגיש כתב הגנה. ביהמ"ש קבע כי עליו לפצות את הנהג היהודי ב90,000 ש"ח והוצאות שכר טרחת עו"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר