'דגל התורה' לאן?!

הגרב"מ אזרחי ינאם במקום ראש הישיבה; "מסמנים יורש?"

זקן חברי המועצת, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ישא הערב את המשא המרכזי בוועידת 'דגל התורה' במקומו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שנבצר ממנו להגיע; כל הפרטים מאחורי הקלעים (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי (צילום: שלומי כהן)

האם ב'דגל התורה' מסמנים את יורשו של מנהיגה הרוחני של המפלגה? בשעה זו (שלישי) מתכנסים בבני ברק נציגי 'דגל התורה' ועסקניה מכל רחבי הארץ לוועידה מיוחדת במלאות עשור לפטירתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, כשברקע מרחפת שאלת הפילוג מ'אגודת ישראל'.

מנהיגה הרוחני של המפלגה, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, בן ה-99, לא ישתתף בוועידה, למרות התכנון המוקדם שכך יהיה, לאור אשפוזו בימים האחרונים בבית החולים, ממנו שוחרר רק אמש לביתו.

ביטאון המפלגה, 'יתד נאמן', דיווח הבוקר כי לאור העובדה שנמנע מהגר"ג אדלשטיין להשתתף פיזית בכינוס, "התבקש מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'עטרת ישראל' לשאת מדבריו בדרכי הנהגתו של רשכבה"ג מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל".

הידיעה ב'יתד', הבוקר

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים התנהל מאבק בין אנשיהם של חברי המועצת, בשאלה מי יזכה לשאת את הנאום המרכזי בוועידה, שיועד בתחילה לראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, כד שלבסוף ההכרעה נפלה וראש הישיבה הורה כי הגרב"מ יהיה זה שיישא את הנאום.

ב'דגל התורה' מעריכים כי החשש מפני משבר הנהגה הוביל לכך שדווקא הגרב"מ, הזוכה לאהדה רבה בקרב הציבור הליטאי ועמלי התורה, ונאומיו חוצבי הלהבות סוחפים אחריהם את רבבות עמך ישראל, יהיה זה שיזכה לשאת את הנאום המרכזי שעשוי לסמנו כיורש העתידי.

יצוין כי הגרב"מ נושק לגיל 95, אך מצבו הבריאותי טוב וזאת למרות שבשנה האחרונה נכנס פעמיים לבית החולים ושוחרר בחסדי שמים בניסים גדולים ושב להנהגת הישיבה במודיעין עילית.

גורם ב'דגל התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי "האם מסמנים יורש? לכאורה כן, למרות שאין מעמד הכתרה רשמי למנהיגי התנועה, יש מי שרואה במעמד זה מעין הכתרה רשמית של תנועת 'דגל התורה' הרואה בגרב"מ אזרחי, זקן חברי המעצת, את מנהיגה הרוחני העתידי, כפי שזה בא לידי ביטוי במה שנכתב ב'יתד', שם כידוע כל מילה נשקלת היטב".

לדבריו, "הדברים מגיעים בעיקר על רקע חוסר הוודאות בכל הנוגע לעתידה של 'דגל התורה' וסוגיית הפיצול בין 'דגל' ל'אגודת ישראל', זאת במקביל לדיווחים כי רבני 'דגל התורה' הנחו את הנציגים לקדם היערכות לריצה עצמאית".

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', לפני כחודשיים החליט ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין להעניק את התואר 'מרן' ב'יתד נאמן' לארבעה מזקני חברי המועצת של 'דגל התורה' שחצו את גיל התשעים. הארבעה שקיבלו את התואר 'מרן' הם מלבד הגרב"מ אזרחי גם הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי והגאון רבי דב לנדו.

מדובר בהחלטה דרמטית וחריגה של ראש הישיבה - שלא הייתה מקובלת בעבר ורק בשנים האחרונות הופיעו ב'יתד נאמן' יותר ממרן אחד, כעת כאמור יש ב'יתד נאמן' חמישה 'מרנים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר