מה תעשו כדי להישמר?

משנכנס אב: עומס חום קיצוני מגיע לאזורנו

השירות המטאורולוגי חוזה כי בקרוב נחוש הכבדה משמעותית בעומס החום, שעתיד להיות קשה מאוד עד לאמצע השבוע הבא • במשרד הבריאות פרסמו הנחיות לציבור (התחזית, ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכותל המערבי בתשעה באב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גל חום צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים, ולהביא איתו לארץ הקודש הכבדה בעומס החום עד אמצע השבוע הבא, כך על פי תחזית השירות המטאורולוגי.

כדי להימנע ממצבי תחלואה קשים, משרד הבריאות פרסם הערב (שלישי) רשימת הנחיות לציבור, כיצד לנהוג וממה להימנע. תחילה קוראים במשרד הבריאות לכלל האוכלוסייה - ובפרט לקשישים ולחולים במחלות כרוניות - להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

הדרך להימנע מחשיפה לחום ולשמש מתחילה בכך שבשעות השיא של החום במהלך היום ממליצים במשרד הבריאות לשהות במקום שיש בו מיזוג אוויר. במקומות בהם אין מיזוג אויר, מומלץ לשהות מספר שעות במקום ציבורי ממוזג, ולצמצם את משך השהייה בחום. מאווררים יכולים להקל על תחושת החום, אך כאשר טמפרטורת הסביבה היא מעל 35 מעלות צלזיוס, אין ביכולתם לקרר את הגוף או להגן מפני פגיעה בריאותית.

בנוסף, בשעות החום מומלץ להגיף תריסים או וילונות, כדי לצמצם את חדירת קרינת השמש, אך להשאיר את הבית מאוורר, כאשר תריסים מוגפים יכולים להוריד את חדירת החום לדירה בכ-80%.

במשרד הבריאות הדגישו כי אם ישנה חובה לצאת החוצה, יש להקפיד לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש, ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים ולמרוח קרם הגנה מפני השמש, ובנוסף לכל זה - לצמצם למינימום את השהייה והמאמץ בחום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר