מגזין 'כיכר'

ווקאלי ל'ספירה' אך לא לשלושת השבועות?

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, הלך להאזין לאלבום הווקאלי החדש של ארי גולדוואג המכוון במיוחד לימי שלושת השבועות וחזר כדי לספר האם זה אכן נצרך (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

לא הרי שלושת השבועות כהרי ספירת העומר. אמנם בשניהם לא שומעים מוזיקה, אך שלושת השבועות מרגישים לי עוד פחות מתאימים למוזיקת פופ קופצנית, גם אם היא נעשית כולה באמצעות הפה (והמון עזרה של תוכנות מחשב שונות שיכולות לעוות גם חריקות של צירי דלת חלודים לכדי מוזיקה פילהרמונית).

>> למגזין 'כיכר' המלא - כנסו כנסו <<

מי שחש בצורה טובה את ההבדל, הוא הזמר והיוצר ארי גולדוואג, שמוציא השנה את אלבומו השלישי(!), אלבום אחד מקורי "רגיל" - 'גישמאק להיות יהודי" ושני אלבומי אקאפלה. האחד יצא בימי ספירת העומר - "אקאפלה סול 9" ואילו השני - "מחשיכה לגאולה 3" יוצא בימים אלו, כשהוא מכוון באופן ישיר לימי שלושת השבועות, באווירה רגועה ונוגעת יותר, הן מבחינת בחירת סגנון השירים והן ברמת העיבוד וההגשה.

גולדוואג, מלחין נודע וזמר מעולה, סולן ובוגר מקהלת הילדים פרחי מיאמי, הפך בשנים האחרונות למפיק מוזיקה ווקאלית מצליח, כשהוא מקפיד ליצור מוזיקה ווקאלית, שניכר באופן ברור מאד כי היא ווקאלית, ללא ניסיונות לחקות מוזיקה אמתית. זאת מבלי לוותר על הרמוניה ועושר מוזיקלי.

האלבום החדש נפתח בביצוע ל"אין דבר רע", הסינגל האחרון של הזמר יעקב שוואקי, שמתאים במיוחד לימים אלו ומיד לאחריו ביצוע ללהיט של נפתלי קמפה - "חושב על ירושלים". עוד בגזרת השירים החדשים יחסית, גולדוואג מפתיע הפעם עם ביצוע לשירו של אהרן רזאל - "נחמו עמי".

בגזרת הקלאסיקות אנחנו מקבלים ביצוע נפלא ל"אם אשכחך" הנודע של להקת 'לב טהור', בלחנו של הרב טוורסקי, "אלוקים צבאות" של ר' הלל פלאי, שביצע במקור מרדכי בן דוד, 'כרחם אב' הישן של פרחי מיאמי, "יבנה המקדש" של דוד ורדיגר ועוד.

אחרי כ-12 אלבומי ווקאל, הסאונד של אלבום הווקאל החדש שלו ממשיך להשתפר ולהיות כיפי יותר להאזנה וגם מרגיש נכון מבחינת הרגש ותחושת השמירה על רוח ההלכה שאוסרת על שמיעת מוזיקה בימים אלו.

גולדוואג מוכיח שוב, שעם כישרון ונכונות להשקיע, אפשר לעשות מוזיקה טובה ואיכותית בתוך גבולות הסטודיו הביתי ולספק למאזינים השונים מוזיקה מתאימה לכל תקופה.

ובפינת השירים האהובים עליכם השבוע:

במקום הראשון: להקת האחים שפירא - "אחינו" עם השיר 'נחם' בגרסה ווקאלית.

במקום השני: משה קליין עם הביצוע הווקאלי לשירו "היום" וגד אלבז עם הביצוע הווקאלי שלו באדיבותו של משה דאודי לשיר "יהיה לי טוב".

המקום השלישי: הזמר והיוצר ארי גולדוואג עם "אין דבר רע" מהאלבום החדש, יונתן שטרן וסהר חלוצי עם מחרוזת מרדכי שפירא שלהם וברוך לוין עם שירו "רנה וישועה".

  • להערות, הארות וטיפים לביאת המשיח: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר