נאבקים בחסימה

"רוח ציונית": שקד והנדל חתמו על ריצה משותפת

יו"ר 'ימינה' איילת שקד ויו"ר 'דרך ארץ' הנדל חתמו על ההסכם לאיחוד מפלגות. שם המפלגה החדשה יהיה "רוח ציונית" וסיעת דרך ארץ תקבל את המקומות השני והרביעי (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שקד והנדל, היום (צילום: אריאל זנדברג)

איילת שקד, יו"ר 'ימינה', ויועז הנדל, שר התקשורת ויו"ר סיעת 'דרך ארץ' בכנסת חתמו היום (רביעי) על איחוד רשימותיהם וריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת ה-25 שיערכו בעוד מספר חודשים.

רשימתם החדשה של השניים צפויה להיקרא "רוח ציונית". לפי ההסכם, סיעת 'דרך ארץ' תקבל את המקומות השני והרביעי שבהם ישובצו הנדל וצבי האוזר. שקד תהיה במקום הראשון. במקום הרביעי יוצב נציג מהציונות הדתית.

זמן קצר לאחר החתימה נשאו שקד והנדל הצהרה משותפת לכלי התקשורת. "אנו מצויים כעת בעיצומם של שלושת השבועות. שבועות שבהם התרחשו הפרקים הקשים בהיסטוריה היהודית", פתחה שקד. "את השיא נציין בתשעה באב, יום חורבן הבית. חורבן לאומי, שתחילתו בפילוג חברתי. חרמות פוליטיים בין הקבוצות השונות. היעדר נכונות לשתף פעולה עם מחנה נגדי".

היא הוסיפה: "בשנים האחרונות מדינת ישראל נכנסה לסחרור. זר לא יבין זאת. והאמת, שגם הדורות הבאים יתקשו להבין איך אומת הסטרטאפ הגיעה למצב הזה. קיטוב פוליטי שכמו כדור שלג הפך לגורם מספר אחד לאי היציבות השלטונית בישראל. כל קבוצה נלחמת מלחמת חורמה בשם פסילת הצד השני. ניצחון של מחנה אחד הוא אֵבל וחורבן הבית למחנה השני. הבחירות הקרובות הן צומת דרכים קריטי למדינת ישראל כל אחד מהגושים שואף להקים ממשלה צרה שתישען על הגורמים הקיצוניים.

(צילום: אריאל זנדברג)

"תהיה תוצאת הבחירות אשר תהיה חצי עם ירגיש שגנבו לו את המדינה, אם תוקם ממשלה צרה, היא תהיה חסרת יציבות ורק תגביר את הקיטוב ותגרור אותנו למערכת בחירות נוספת, זה לא הדבר הנכון.

"אני גאה להכריז היום על איחוד מפלגת ימינה עם מפלגת דרך ארץ, לסיעה משותפת שתקרא "הרוח הציונית". יחד נביא ליציאה מהלופ חסר התקדים שהפוליטיקה כפתה על עם ישראל. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם דרך ארץ בהנהגת השר הנדל. יועז הוא שר ביצועיסט עם קבלות רבות בממשלה. חיבור הסיבים שהוביל הוא מהפכה טכנולוגית של ממש בעלת משמעות לאומית אדירה שמטיבה עם כלל האזרחים, מורידה מחירים, מצמצמת פערים ומקרבת את הפריפריה למרכז".

את דבריה חתמה: "בימים אלו, שבין המצרים, אני מבקשת לעשות חשבון נפש כלפי הציבור שבחר בי. אני יודעת שרבים מכם נפגעו. לפני שנה, בעת הקמת הממשלה, רצינו למנוע את הטירוף שבבחירות חמישיות. חשבנו מה הדבר הנכון בעת הזו למדינת ישראל. האמנו שאפשר לייצר שותפות על מנת לטפל בצרכים של כלל אזרחי ישראל. צעדנו, למהלך שטמן בחובו סיכונים ציבוריים ואישיים וסיכויים. בלי לוותר על קוצו של יוד מערכי הימין. האמת היא שהממשלה הזו קידמה את ערכי הימין כפי שלא נעשה כאן שנים ארוכות. פעלנו להקים ארבעה-עשר יישובים בנגב על מנת לחזק את המשילות ולייצר חיץ בין הפזורה לבין יישובי דרום הר חברון. ערכנו מצעד דגלים שמח והמוני ביום ירושלים מבלי להרכין ראש בפני החמאס, נלחמנו מלחמת חורמה בפשיעה במגזר הערבי. וזה רק על קצה המזלג.

"יחד עם זאת, בראייה לאחור המהלך לא צלח וממשלה צרה לא הצליחה לייצר יציבות שלטונית. בנוסף, לאורך כל התקופה היה חסר משהו, הייתה חסרה רוח, רוח ציונית. אזרחי ישראל, היום אנחנו מחזירים את הרוח, מחזירים רוח לאומית וציונית. אוסיף גם שכלקח, ממשלת ישראל אינה יכולה להישען על מפלגה ערבית. המפעל הציוני אינו יכול להיות תלוי באצבעות של נבחרי הציבור הערבי בישראל".

השר הנדל אמר במהלך מסיבת העיתונאים: "אנחנו עומדים כאן הערב, איילת ואני, מתוך תחושת שליחות גדולה להוציא את מדינת ישראל מהסחרור המטורף שבו היא נמצאת. חמש מערכות בחירות בזמן קצר רק העמיקו את הקרע והפילוג בעם. אין כאן מנצחים, רק מפסידים. מדינה שמפסידה. אנחנו כאן כדי שמדינת ישראל תנצח".

הוא הוסיף: "כל חיי בחרתי להאמין. הגנתי על המדינה כלוחם ומפקד בשייטת 13, בתפקידיי במערכת הביטחון וכמקבל החלטות בממשלה. כל מה שעשיתי היה מתוך אמונה שכך נכון וצריך לעשות. זו הרוח הציונית. זו גם הסיבה שבגללה הצטרפתי לפוליטיקה. אמונה שאפשר להשפיע לטובה. קיבלתי החלטות קשות למרות איומים ומחיר פוליטי כבד. למען מדינת ישראל.

"היום איילת ואני יוצרים את השותפות הזו מתוך אחריות לעתיד המדינה. מתוך רוח ציונית. אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה של נתניהו שבה יעסקו אך ורק במה שטוב לו. אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה משמאל עם המשותפת וגורמים קיצונים. יש פה שני מחנות. מחנה אחד מציע ממשלת 61 עם בן גביר שתפטר את היועמשית, תפסיק את המשפט ועוד ועוד נושאים שקשורים רק לאדם אחד. והמחנה השני מציע לנו ממשלה עם המשותפת או לחילופין לגרור את ישראל לבחירות שישיות ושבעיות כדי להתיש את הצד היריב.

"לנו נמאס. דווקא עכשיו, בימי בן המצרים רגע לפני התזכורת שלנו על הבית שנחרב בגלל שנאת חינם, אנחנו דורשים אחדות. אנחנו נהייה הציר שיכפה ממשלת אחדות. אני אומר זאת בקול ברור לפני הבחירות: ממשלה שתורכב מהליכוד והשמאל מרכז. אין שום דרך אחרת. בממשלה הזאת למדנו שהדרה של חצי מהעם מובילה לחוסר יציבות. אחדות היא נכס אם יודעים לקיים אותה נכון.

"תמכתי בממשלה האחרונה מתוך אמונה תמימה שכך נכון וראוי. עבדנו מצוין אבל זה נפל כי אין יציבות בממשלה שמבוססת על הקצה. עכשיו צריך לשאול איך מביאים יציבות ומונעים קרע. לא איך ממשיכים במלחמת ההתשה. יש בישראל ימין ממלכתי. לא יכפו עלינו לבחור בין שמאל מרכז לבין מחנה רק ביבי. לא יכפו עלינו לבחור בין בחירות שישיות ושביעיות לבין ממשלה צרה שמדירה חצי מהעם. אנחנו נכפה יציבות. ככל שנהייה גדולים יותר כך נצליח יותר. יציבות כדי שנמשיך לעבוד."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר