"מאחורי הממשלה"

הכירו: זהו ראש הלשכה החרדי של גדעון סער

מוטי בורנשטיין צמוד לאדם שמנע מנתניהו 61 עוד כשהיה בליכוד, ולדעתו הוא "האדם הנכון בפוליטיקה הישראלית" • וגם: על שיתוף הפעולה עם החרדים - על אף אזהרות ה"חרם" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בורנשטיין וסער בבית מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל (צילום: ללא קרדיט)

ממשלת בנט-לפיד החזיקה מעמד קצת יותר משנה, אך רבים זוכרים את הימים שקדמו לה, עם אזהרות ראשי המפלגות החרדיות על הגזירות העתידות לבוא מנפתלי בנט, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן. מנהיגי ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל כינסו מסיבת עיתונאים בה התריעו מהמהלכים הצפויים וקראו לכל חרד לדבר ה' שלא לשתף עימם פעולה, כולל ראשי ערים ויועצים אסטרטגיים.

>> למגזין 'כיכר' המלא - כנסו כנסו <<

הקריאה, כצפוי, בקושי נענתה, וככל שחלף הזמן - היא הלכה וכהתה: ח"כים חרדים, משתי המפלגות, נועדו פעמים רבות עם שרים בממשלה; שוחחו עם ראשי ועדות על חוקים מסוימים; ראשי ערים פגשו לא אחת את שרת הפנים איילת שקד; ויועצים הועסקו, כצפוי, בלשכות השונות של חברי הקואליציה. הנה אחת מהדמויות הללו.

הכירו את מוטי בורנשטיין, בן 34, נשוי ואב לארבעה ילדים. בורנשטיין מכהן כבר כמעט שש שנים כראש לשכתו וכעוזרו האישי של שר המשפטים גדעון סער, עד לא מכבר יו"ר תקווה חדשה וכיום מספר 2 במפלגת כחול לבן - התקווה החדשה, לאחר האיחוד עם שר הביטחון, בני גנץ. למעשה, בורנשטיין בתפקידו עוד מימי סער במפלגת הליכוד.

מוטי בורנשטיין בבית הנשיא (צילום: ללא קרדיט)

מה עשית לפני שהתחלת לעבוד עם השר סער?

"בעיסוקיי הקודמים הייתי בשירות לאומי-אזרחי בחינוך מיוחד, שם הכרתי את גדעון סער, בימיו כשר החינוך. לאחר מכן עסקתי בנדל"ן - ואז התחלתי לעבוד עם סער".

למה החלטת ללכת לעבוד דווקא עם השר סער?

"הלכתי עם גדעון סער כי אני מאמין בבן אדם, בדרכו ובעשייה שלו למען אזרחי ישראל. אני מאמין שהוא האיש הנכון בפוליטיקה הישראלית".

איך הרגשת כשלאורך כל ימי ממשלת בנט-לפיד החרדים תקפו את קיום הממשלה, ואסרו על שיתוף פעולה גם עם היועצים? איך אתה מסייע לשר שלך ממקומך כאדם חרדי?

"אני, בתפקידי, לסייע לשר בדברים האישיים שלו ובניהול לשכתו. השתדלתי שלא להיכנס לתחום הפוליטי. השר בפעילותו לא מבחין בין אמונתו של אדם כזה או אחר. הגיעו אליי עשרות פניות מחרדים שאסייע להם בענייניהם. אני סייעתי בתחומי וגם השר סייע איפה שיכול היה לעזור. פנו אליי באופן אישי גם ח"כים חרדים ואפילו רבנים חשובים. כאמור: סייענו לכולם".

בורנשטיין וסער (צילום: ללא קרדיט)

העבודה גרמה לך בעיות בבית - במשפחה, בבית כנסת, בסופר מרקט?

"לא הרגשתי שהיו לי בעיות מול המשפחה ומול הסביבה".

האם אתה חושב שנכון שיהיה תקן ליועץ חרדי בכל משרה מרכזית בציבוריות הישראלית? ,

"אני לא חושב שיש בזה צורך. אני חושב שהציבור החרדי יודע ומצליח להגיע לאן שהוא צריך ורוצה. אם ננהג בשיטה הזאת נצטרך גם יועץ ערבי, אתיופי ורוסי. אין לדבר סוף".

גדולי ישראל אומרים להצביע למפלגות חרדיות, ואתה הולך ומסייע למי שנלחם בהן. זה לא צובט בלב?

"גדעון סער הוא אדם מאמין, מסורתי, שומר שבת. זה הבן אדם שאיתו כולם יכולים לעבוד, כולל החרדים. איתו הם יכולים לקדם מהלכים שייטיבו עם כלל הציבור, וגם עם הציבור החרדי. הוא הוכיח זאת בעבר.

"אני יכול לומר שגם בתקופת הממשלה הנוכחית הח"כים החרדים מצאו אוזן קשבת אצל השר סער. לא פעם באו ללשכתו ח"כים חרדים עם נושאים שביקשו מהשר לקדם, כגון מתווה הפיצויים למשפחות הרוגי אסון מירון - בלי השר סער זה לא היה קורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר