בנט הגיע

לפיד בישיבת הממשלה: "אני קורא לציבור הישראלי לקנות נכון"

ראש הממשלה התייחס בישיבה השבועית, בהשתתפותו של קודמו בתפקיד בנט אחרי היעדרות, ליוקר המחייה המאמיר ולמקרי אלימות שהופנו נגד נשים • הציטוטים המלאים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון), התייחס ראש הממשלה, יאיר לפיד, ליוקר המחייה המאמיר והאשים את הממשלה הקודמת, שלדבריו "לא עשתה כלום לגבי יוקר המחייה". הוא הרחיב גם בנושא האלימות נגד נשים. הפעם, התייצב בישיבת הממשלה ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, שנעדר ממנה בשבועות האחרונים.

"כמה מרשתות השיווק הגדולות הודיעו השבוע ליבואנים שהם מסרבות להעלות מחירים של מוצרי פארמה, קפה, אבקת כביסה, ועוד שורה של מוצרים. אני מברך אותם. כך צריך להיות", אמר לפיד. "גם הממשלה לא תעמוד מנגד. אם יבואנים מעלים מחירים באופן לא מרוסן, הם יגלו שפתחנו את השוק לייבוא מקביל, הסרנו חסמים במשרדי הכלכלה והבריאות, ובעיקר הבאנו תחרות לשוק.

"כל מי שחושב שיש לו מונופול על מוצרים מסויימים, טועה. 15 שנה לא עשו פה כלום לגבי יוקר המחיה, אבל הממשלה הזו היא אחרת: הדלק יורד היום בחצות, בשקל וחצי לליטר, התחלנו רפורמה בתחום הייבוא, ואנחנו נחושים להמשיך אותה בכל הכוח".

עוד אמר לפיד: "משרד הכלכלה מפרסם נתונים השוואתיים של מוצרי יסוד ויש פער של עשרות אחוזים. אני קורא לציבור הישראלי לקנות נכון. אתם יכולים להוזיל את ההוצאות שלכם בעשרות אחוזים. יוקר המחיה הוא מכת מדינה. משפחות לא גומרות את החודש. תבדקו מחירים, תשוו מחירים, כמעט לכל מוצר בשוק יש מוצרים באיכות גבוהה ובמחיר הרבה יותר נמוך. אם נשלב ידיים, הממשלה והאזרחים, נוריד יחד את יוקר המחיה".

לפיד דיבר גם על נושא האלימות נגד נשים. "האלימות כלפי נשים היא כתם על המדינה והיא לא יכולה להימשך", אמר לפיד. "רק בשבוע האחרון שוב נרצחה אישה בידי בעלה, בת נרצחה בידי אביה, נחשפו פרטים מזעזעים נוספים בפרשת הסוהרת בבית הכלא, נחשפו התכתבויות מחפירות. כל המקרים האלה שונים מאוד אחד מהשני, אבל יש להם מכנה משותף: זו אלימות נוראה שהופנתה כלפי נשים. זה תפקידנו כחברה וזו חובתנו כממשלה למגר את התופעה. שרת התחבורה מרב מיכאלי פנתה אליי כדי לקיים ישיבה מיוחדת בנושא, אנחנו נקיים אותה. שר האוצר איווט ליברמן פנה אליי כדי שתתקיים חקירה בלתי תלויה של החשדות החמורים".


עוד אמר ראש הממשלה: "הממשלה תביא היום החלטה להקמה של פארק תעשייה ותעסוקה משותף בין ישראל לירדן. פרטים אחרונים במיזם הזה נסגרו בשבוע שעבר בביקורי ברבת עמון אצל המלך עבדאללה".

לדברי לפיד, "מדובר ביוזמה שתביא לשתי המדינות תעסוקה, תקדם את יחסינו הכלכליים והמדיניים, תעמיק את השלום והידידות בין שתי המדינות. אני מודה לשרת התחבורה על כך שגייסה את גורמי המקצוע לטובת התהליך.
מדובר באיזור תעשיה משותף, שיושב על הגבול. הוא יאפשר ליזמים ואנשי עסקים ישראלים וירדנים לתקשר באופן ישיר. הוא ייצור מיזמים משותפים של מסחר, טכנולוגיה ותעשייה מקומית".

לפיד אמר: "הממשלה תביא היום עוד פרק חשוב ברפורמת "נפש אחת" שהיא עושה לטובת נכי צה"ל. מדובר בשורה של צעדים אופרטיביים שיקלו על חייהם של הטובים שבבנינו, שנפצעו והפכו לנכים בזמן שירותם הצבאי. הפרק הזה ברפורמה מתוקצב ב-100 מיליון שקל, מתוך 900 המיליון של הרפורמה כולה. אבל עיקר ההחלטה הוא להקל על התהליכים הבירוקרטיים, להבהיר מה הקריטריונים לנכות, להסדיר את הנושא בהחלטות ממשלה במקום בהוראות פנימיות".

את דבריו חתם: "אני מברך את שר הביטחון בני גנץ, את שר האוצר איווט ליברמן, על פעולתם המבורכת בנושא. למדינת ישראל יש חוב מוסרי עצום לאנשים האלה, והיום אנחנו מחזירים חלק קטן של החוב הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר