השליחות של המשפיע

המגעים לשלום בין גור לקהילת הגר"ש אלתר | כל הפרטים

לראשונה מאז פרץ לו הסכסוך בין חסידות גור לקהילת הגר"ש אלתר - התנהלו מגעים בניסיון להשכין שלום בין הצדדים | המתווך: הרה"צ רבי יצחק מאיר מורגנשטרן | כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: לראשונה מאז החלה המחלוקת פנימית והסכסוך בחסידות גור, בין החסידות לקהילת הגר"ש אלתר, התנהלו מגעים ושיחות בין הצדדים בניסיון להשכין שלום, שיחות שכשלו בסופו של דבר - כך נודע ל'כיכר השבת'.

ל'כיכר השבת' נודע כי המגעים שהחלו לפני מספר שבועות נוהלו בראשות המשפיע הרה"צ רבי יצחק מאיר מורגנשטרן, שהוא גיסו של הנגיד ר' יצחק שפירא, ממקורבי האדמו"ר מגור, כאשר המשפיע נשלח, לדבריו מקורביו, מטעם הוועדה העליונה בחסידות גור כדי לפגוש את הגר"ש אלתר. הפגישה התקיימה בחדרו בבניין בית מדרשו ברחוב יוסף זיו בירושלים.

הגרי"מ מורגנשטרן עם הגר"ש אלתר

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי במהלך הפגישה הציג הגרי"מ מורגנשטרן טיוטה ראשונית לקראת אולי הגעה להסכם שלום, במסגרתה השיב הגר"ש אלתר כי אם רוצים שלום הדרישה היחידה שלו היא להפסיק את הרדיפות, בראש ובראשונה הפסקת הפעילויות בנושא המשפחתי והמאבק האישי נגד מי שפרש מחסידות גור ועבר לקהילת הגר"ש אלתר.

"אני לא מבקש שום דבר בשבילי. מעולם לא ביקשתי להיות אדמו"ר או לקבל נכסי מוסדות או נדל"ן, לא עשינו דבר לאיש, גם כשיצאנו משם לא ביקשנו כלום", אמר הגר"ש במהלך הפגישה.

הגרי"מ מורגנשטרן שהאזין לדברים השיב כי לדעתו לא מדובר בדרישה מורכבת, כאשר במקביל הוא פנה למספר גורמים בקהילת הגר"ש אלתר בבקשה להקפיא את העתירות והתביעות המשפטיות שהוגשו נגד בכירים בחסידות גור, ונגד בניו של הרבי, כאשר הבקשה היתה להקפיא את העתירות לתקופה של שבועיים, במהלכם ינהלו הצדדים משא ומתן, בתקווה להגיע לשלום.

זמן קצר לאחר הפגישה, המריא המשפיע לארה"ב, כדי להשתתף בחתונה שהתקיימה בבית אחד הנגידים, שם על פי הידוע הוא אף נפגש עם הנגיד ר' שלמה ורדיגר, מגדולי הנגידים בחסידות גור, כל זאת במטרה להמשיך ולנסות להתניע את המהלך שיוביל בסופו של דבר להסכם שלום ולקץ המחלוקת.

הגרי"מ מורגשנטרן העביר לורדיגר את דברי הגר"ש אלתר והפילנתרופ מצידו הבטיח כי ינסה להשפיע על הדרגים הגבוהים בחסידות גור.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאז העניין לא התקדם מסיבות שטרם ברורות וטרם חלה התקדמות במשא ומתן. בנוסף, כעבור שבועיים חודש המאבק המשפטי, לאחר שמועד ההקפאה למשך תקופה של שבועיים הסתיים.

הגרי"מ מורגנשטרן עם שלמה ורדיגר

מקהילת ראש הישיבה נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לפרסומים הספציפיים שבכתבה. היו פניות מצד גור בכמה ערוצים לשלום ושמחנו על כך מאוד. אך עד מהרה התברר שאין בכוונת הפונים לעצור רדיפות וחרמות מצידם אלא רצון לעצור תביעות נגדם ובעיקר לאחר שמבינים את מצבם לאחר שבת הפרעות שהייתה. מה גם שהעתירות המשפטיות המוזכרות הינן יוזמות פרטיות של אנשים פרטיים שנפגעו.

"לגופו של עניין ידוע לכל שאנו מעוניינים בשלום, ונשמח לכל יוזמה חשובה כזו. לא דרשנו דבר ואיננו דורשים דבר. בקשתנו צנועה ביותר והיא שיתנו לנו לעבוד את השם בשלווה ללא רדיפות וקריעת משפחות ובוודאי ללא אלימות, שאין הדעת האנושית והיהודית סובלתן. אנו מוכנים לשלום ומייחלים לכך בכל עת".

מטעמה של חסידות גור נמסר בתגובה: "ניתן להעריך, כי גם הגאון הרב מורגנשטרן נחשף לתחקיר שהוכיח כיצד פועלים בכירים בקהילת הפורשי - שבין היתר טענו כי קיבלו אישור ממנהיגם, לטפול עלילות נגד קדוש ישראל הרבי מגור וקהילת גור המפוארת - והזדעזע.

"אנו מברכים על כל פעולה למניעת טרור בתדמית צדקנית, אך לצערנו הטרור נמשך גם השבוע כששוב שוגרו צינתוקים עם דברי בלע לכלל בתי חסידי גור. אנו מייחלים שהשקט והשלום ישובו לשרור, ושייפסקו ויחדלו פעולות טרור והפצות הבדיות המשחירות נגד חסידות גור המעטירה. לא בונים קהילה חדשה באמצעות רמיסת חסידות אותה נטשתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר