המגמה נמשכת

סקר נוסף: גוש נתניהו עם 62, אבל עם שקד

על פי סקר מעריב, אף שמפלגת הליכוד יורדת ל־34 מנדטים, גוש נתניהו יכול להגיע ל־62, הסיבה: מפלגתה של שקד 'הרוח הציונית', ממשיכה לעבור את אחוז החסימה (פוליטי מדיני)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

בחירות 2022: פחות משלושה חודשים נותרו עד לבחירות ועל פי סקר מעריב שמתפרסם היום גוש נתניהו יכול לקבל 62 מנדטים במידה ויסתמך גם על ארבעת המנדטים של מפלגתם החדשה של איילת שקד ויועז הנדל "הרוח הציונית" שעוברת את אחוז החסימה.

על פי הסקר לא יערכו הבחירות היום:

הליכוד 34
יש עתיד 23
כחול לבן-תקווה חדשה 11
הציונות הדתית 9
שס 8
יהדות התורה 7
המשותפת 6
ליברמן 5
העבודה 5
רע"מ 4
מרצ 4
הרוח הציונית 4

על פי סקר זה, 'הליכוד' למעשה מאבדת מנדט לעומת הסקר הקודם של מעריב. 'יש עתיד' שומרת על גודלה ואילו הציונות הדתית, ייתכן שבשל הקרבות בתוך המפלגה, עומדת על 9 מנדטים בלבד, אל מול 10 או 11 שקיבלה בעבר.

בגזרת המפלגות החרדיות, ש"ס נותרת גם בסקר הנוכחי עם 8 מנדטים בעוד יהדות התורה עולה מ־6 ל־7.

כאמור, התוצאה המשמעותית בסקר, שעשויה להשליך על תוצאות הבחירות כולן ולהכריע את הקיפאון הפוליטי, היא הצלחת רשימת הרוח הציונית בראשות שקד והנדל לעבור גם בסקר הנוכחי את אחוז החסימה אם כי בקושי רב. במידה ואכן כך יהיה שקד תהיה לשון המאזניים מי יהיה ראש הממשלה.

מבחינת הגושים, גוש נתניהו מקבל בסקר הנוכחי 58 מנדטים. גוש לפיד 41 ובתווך כחול לבן-התקווה החדשה 11, הרוח הציונית 4, והרשימה המשותפת 6.

הסקר נערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 700 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב־3־4 באוגוסט 2022. טעות הדגימה המרבית היא 4.2%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר