חלוקת "ההנהגה" נמשכת

הישיבה נסגרה; הגרי"ג הטיל על הגר"ד כהן לדאוג לבחורים

הישיבה הירושלמית הוותיקה, שספגה בשנה שעברה זעזועים נסגרת • ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, יצא במכתב מיוחד והבהיר כי הגר"ד כהן הוא 'האחראי על בחורים שנשרו בלי ישיבה' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ד כהן עם ראש הישיבה | ארכיון (צילום: שוקי לרר)

הישיבה לצעירים הוותיקה בירושלים - "תורת רפאל", שהייתה נחשבת במשך שנים, מהישיבות הקטנות הטובות בירושלים - בסכנת סגירה, בחורי הישיבה נותרו ללא מסגרת, וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין נכנס לתמונה בכדי לסייע לבחורים.

כזכור וכפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', לפני כשנה וחצי התעוררה סערה בעולם הישיבות הירושלמי, כאשר נודע כי המשגיח המיתולוגי הגאון רבי מרדכי שפירא החליט לעזוב במפתיע את ישיבת תורת רפאל, אותה הוא ייסד ביחד עם הגאון רבי חיים קוק - לפני כ-25 שנים.

לעזיבת המשגיח, נקשרו הרבה ספקולציות, שהתבררו בדיעבד כלא נכונות, אך המשגיח החליט לעזוב את הישיבה ולפתוח ישיבה חדשה.

הידיעה שפורסמה לראשונה ב'כיכר השבת'

אחד מהבחורים בישיבה סיפר בשבוע שעבר ל'כיכר השבת': "מאז שהרב שפירא עזב, הישיבה התחילה להתערער בכל המובנים, החל מהרישום הפחות הטוב, האווירה בישיבה, ההנהלה שאיבדה כיוון ועוד, לאחרונה גם חיפשו הנהלה חדשה, היה מנהל שבא והלך, אבל בשורה התחתונה, גם הקושי בניהול והקושי ברישום, גרם לראשי הישיבה לרצות לסגור את הישיבה".

"בחודש האחרון", מסביר בחור בישיבה: "הבנו שאנו לקראת סגירה, רק שום דבר לא היה וודאי או סופי, לאחרונה החליטו מספר אבות לפנות לראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, שיידרש לנושא, ובמידה והישיבה תסגר סופית, אז שידאג לבחורים לישיבה אחרת, אנחנו מרגישים ממש אבודים, שאף אחד לא סופר אותנו".

ל'כיכר השבת' נודע, כי אכן הישיבה הוותיקה ספגה זעזועים וראשיה, החליטו בלית ברירה לסגור אותה, אם כי עוד לא ברור האם ההחלטה היא סופית וזאת בשל הקשיים הרגשיים לסגירתה.

כך או כך, ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, שההורים פנו אליו לסיוע, החליט להיכנס לעובי הקורה ולמנות את חבר 'המועצת' ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, לעובי הקורה, ובכך גם נתן גושפנקא להנהגת עולם הישיבות בירושלים על ידי הגר"ד כהן, בדומה למה שנעשה בשבוע שעבר להגרב"מ אזרחי, אותו ראש הישיבה סימן כ'מנהיג הבא'.

המכתב של ראש הישיבה

ראש הישיבה כאמור כתב מכתב נדיר לראשי הישיבות לצעירים בירושלים, למכתב הצטרף גם ראש ישיבת סלבודקא הגר"ד לנדו: "ישנם כמה עשרות בחורים שאין להם מסגרת של ישיבה קטנה, על ראשי הישיבות מוטלת החובה לקבל כל אחד לישיבתו כמה תלמידים. הגאון רבי דוד כהן עוסק במצווה זו וחובה לפעול ע"פ דעתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר