"חמאס נושא באחריות"

ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון גנץ מסכמים את מבצע 'עלות השחר'

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה יאיר לפיד בהצהרה לתקשורת, קרוב ליממה אחרי כניסת הפסקת האש בעזה לתוקף וסיום המבצע הצבאי הקצר 'עלות השחר' (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: לעמ)

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה ראשונה לתקשורת מאז סיום מבצע 'עלות השחר' בעזה אתמול (ראשון).

מסיבת העיתונאים מתרחשת קרוב ליממה לאחר כניסת הסכם הפסקת האש שנעשה בתיווך מצרי וקטארי במסגרתו ארגון הג'יהאד האיסלאמי יפסיקו את המתקפה הרקטית וישראל תפסיק את התקיפות כנגד מטרות ארגון הטרור ברצועת עזה.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר במסיבת העיתונאים כי ""מבצע "עלות השחר" החזיר לישראל את היוזמה. החזיר את ההרתעה הישראלית. כל המטרות הושגו. כל הצמרת הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בעזה סוכלה תוך שלושה ימים. עוצמתו ותחכומו של צה"ל היכו את האוייב מכה קשה."

"עמידתם האיתנה והתנהלותם האחראית של תושבי העוטף והעורף הישראלי, לצד ההגנה האקטיבית של כיפת ברזל, הצילה חיים ומנעה נפגעים. אנחנו שולחים איחולי החלמה ורפואה שלמה לפצועים."

בהמשך דבריו אמר לפיד כי "במקביל למבצע בעזה, הובילו לוחמי השב"כ וצה"ל מבצע מעצרים נרחב של פעילי ג'יהאד איסלאמי ביהודה ושומרון. ממשלת ישראל המשיכה במדיניות עוצמתית של אפס סובלנות כלפי הטרור. מי שינסה לפגוע בנו – ישלם בחייו."

"במהלך כל המבצע נעשה מאמץ מיוחד למנוע פגיעה בבלתי מעורבים. מדינת ישראל לא תתנצל על כך שהיא מגנה על תושביה תוך שימוש בכוח, אבל מותם של חפים מפשע, בעיקר ילדים, הוא שובר לב."

"אני רוצה לפנות מפה לתושבי עזה ולומר להם: יש גם דרך אחרת. אנחנו נדע להגן על עצמנו מפני כל מי שמאיים עלינו, אבל אנחנו גם יודעים לתת עבודה ופרנסה וחיים של כבוד לכל מי שרוצה לחיות בשלום לצידנו.

יש עוד דרך לחיות. הדרך של הסכמי אברהם, של פסגת הנגב, של חדשנות וכלכלה, של פיתוח איזורי ופרוייקטים משותפים. הבחירה בידכם. עתידכם תלוי בכם."

בהמשך נאומו הודה לפיד למעורבים: "אני רוצה להביע הערכה עמוקה לשר הבטחון בני גנץ, לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. לרמטכ"ל אביב כוכבי, לראש השב"כ רונן בר, למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולאלפי האנשים שתחת פיקודם. לעם ישראל יש על מי לסמוך. ביטחון ישראל בידיים טובות. אני רוצה להודות גם לאופוזיציה, לראש האופוזיציה נתניהו, שגילו אחריות ונתנו גיבוי לממשלה לאורך המבצע."

"אני רוצה להודות לנשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, לשר המודיעין המצרי עבאס כאמל, על תפקידם המרכזי והחשוב ומאמציהם להשגת הפסקת אש ושמירה על היציבות באיזור. אנחנו ממשיכים לפעול מולם להשבת בנינו הביתה. עד שהדר ואורון, זכרם לברכה, אברה והישאם לא יחזרו, עבודתנו לא הושלמה."

בסיום דבריו אמר כי "מוצאי תשעה באב, יחד עם מוצאי מבצע עלות השחר, הם הזדמנות להזכר בכך שהאוייבים שלנו הם בחוץ, לא בתוכנו. עלינו להזהר משנאת חינם. הדרך הנכונה להתייצב מול האתגרים העומדים בפנינו היא ביחד".

שר הביטחון בני גנץ אמר בנאומו כי "בשנה האחרונה, מאז מבצע "שומר החומות" שיצר הרתעה גבוהה, ישראל מנהלת מדיניות ברורה: מצד אחד - יד חזקה מול כל הפרת ריבונות, ומאמץ התקפי והגנתי לסיכול בכלל הזירות. ומצד שני מדיניות אזרחית הומניטרית אחראית תוך חיזוק הכוחות המתונים על חשבון ארגוני הטרור."

"אני מבקש להדגיש – ארגון חמאס הוא זה שנושא באחריות על השטח ברצועת עזה. במקום שבו האחריות לא תמומש – אנחנו נפעל בעוצמה, ונשתמש בכל האמצעים שלרשותנו – צבאיים ואזרחיים. נעשה זאת בהתאם לצורך שלנו, ובהתאם לשיקולים שלנו."

עוד אמר גנץ: "אזרחי ישראל, אתמול ציינו את צום תשעה באב. דווקא בימים האלו של אבל וזיכרון חורבן בית המקדש – גילינו כולנו, סולידריות וחוסן לאומי. העובדה שכל אזרחי ישראל נכונים להיכנס למרחבים המוגנים, בכדי לאפשר לכוחות הביטחון להשיב את השקט לעוטף עזה אינה מובנת מאליה. היא מסמלת שדין העוטף כדין תל אביב וירושלים. שכל ישראל באמת ערבים זה לזה. כולי תקווה שנדע קצת יותר מהרוח הזו לאורך כל השנה - רק כך נוכל לאתגרים שלפתחנו."

"לסיום, אני מבקש להודות למצרים, לקטאר ולאו"ם על תרומתן לסיום הלחימה בעת הזו. אני מבקש להודות לראש הממשלה, על האחריות, ועל הניהוג המשותף והשקול למען אזרחי ישראל כולם. כך גם לראש הממשלה החליפי שהיתה לו תרומה גדולה למערכה, ולשרי הקבינט. אני מבקש להגיד תודה גדולה גם לכל ארגוני הביטחון והחירום, לחיילי צה"ל שנמצאים שם בשטח גם כעת וממלאים את משימתם, לחיילי המילואים שהתגייסו למשימה, לאנשי השב"כ שעבדו לילות כימים.

ובמיוחד אני מבקש להודות לרמטכ"ל כוכבי על הובלת המערכה בנחישות, ביצירתיות ובהפעלת כוח נכונה, ולראש השב"כ רונן בר על השקט המנהיגותי וההובלה המבצעית המשותפת ביחד עם צה"ל.
אשרינו שזכינו במפקדים כאלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר