שעות אחרי החיסול הדרמטי

לפיד מברך על חיסול המחבל: "שולח את הערכתי"

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על חיסול המחבל בשכם ובירך את מפקד הימ"מ ח'. מאוחר יותר שוחח המפכ"ל יעקב שבתאי עם מפקד הימ"מ וברך אותו על הפעילות המוצלחת (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: רשתות ערביות)

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את הפעילות מוקדם יותר היום (שלישי) בה חוסל המחבל איבראיהים אל נבולסי.

לפיד אמר כי "חיסולו של המחבל איברהים אל-נבולסי הוא עוד צעד במאבק הבלתי מתפשר שלנו נגד הטרור. מברך על פעולה משולבת של ארגוני הביטחון, שב"כ, צה"ל והימ"מ של משטרת ישראל, שהביאו לפעולה ממוקדת בהצלחה רבה ובלי נפגעים. אני שולח את הערכתי לכוחות בשטח שמקדישים את חייהם לטובת ביטחון אזרחי ישראל.

"השב"כ הוכיח שוב את העליונות המודיעינית שלו מול ארגוני הטרור. אני מבקש להודות לאנשי ונשות השב"כ אשר לקחו חלק במבצע - על התעוזה, היצירתיות והנחישות להגיע ולפגוע במחבלים במקומות שהם טעו לחשוב שיהיו מקלט עבורם".

עוד מסר לפיד כי שוחח מפקד הימ"מ, תת ניצב ח', ראש אגף מבצעים בשב"כ נ' ועם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. "הבעתי בפניהם את הערכתי להם ולאנשיהם בשטח. יש לנו על מי לסמוך, יש לנו את האנשים הכי טובים והם ראויים לכל הערכה. שמרו על עצמכם, שובו הביתה בשלום למשפחות שלכם."

"במהלך הפעולה נפגע ומת הכלב זילי מיחידת הכלבנים של הימ"מ. זילי היה חלק מהיחידה, אהוב ומקצוען. הוא יחסר ליחידה, יחסר לכלבנים וללוחמים שהוא ליווה שוב ושוב בפעילות מבצעית" סיים לפיד.

המפכ"ל שבתאי אמר לאחר האירוע כי "בשעות הבוקר המוקדמות יצאו שוב לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם אנשי שירות הביטחון הכללי ולוחמי צה"ל בכדי לסכל טרור ולעצור מחבלים ומבוקשים בשטחי איו"ש.

המטרה שלנו היא להביא למעצר של המבוקשים אך לא נהסס, כמו שלא היססנו היום, לבצע ירי ולהפעיל אמצעי לחימה מגוונים בכדי לסכל ולפעול מול כל איום וסיכון של אנשינו. מי שיתנגד ויסכן את חיי השוטרים והלוחמים יתקל בתגובה נחושה ועוצמתית של כוחות משטרת ישראל."

עוד אמר כי "לצערי בפעילות בשכם נהרג הבוקר כלב הימ"מ "זילי" בן התשע, לוחם אמיתי ההולך על ארבע. בשנת 2019 נשלח "זילי" למבנה רב קומות ברמאללה, שם איתר והשתלט על המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל עד להגעת לוחמי הימ"מ שעצרו אותו."

""זילי" היה שותף למאות פעילויות של הימ"מ בשנים האחרונות, והבוקר ככל הנראה הציל בפעילותו את חייהם של הלוחמים."

"אנו נמשיך במאבקנו הבלתי מתפשר בטרור ואף נגביר את פעילותנו בשטח ככל שנזהה איום על אזרחי ישראל או כוחות הביטחון."

כוחות צה"ל וימ"מ פשטו הבוקר על שכם, כדי לעצור את המבוקש איברהים אל-נבולסי, במקום החלו חילופי אש עם עשרות פצועים, אל-נבולסי, חוסל לאחר כשעה, יחד עם נאבולסי היה אדם נוסף שחוסל גם הוא, בשעה זו, הכוחות החלו לצאת משכם.

מאז שכוחות הביטחון פרצו לשכם, החלה מהומה בקסבה והתפתחה מהומה שכללה חילופי אש, שעל פי דיווחים ערביים, עשרות ערבים נפצעו, כוחות הביטחון כיתרו את ביתו של המבוקש ולאחר כשעה הוא חוסל. בחסדי שמיים, עד עתה לא ידוע על נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

בזמן שכוחות הביטחון כיתרו את ביתו, אל-נבלוסי, כך דווח ברשתות ערביות, הוציא הקלטה לחבריו בשכם, בה הוא אמר בין היתר: "התפללו, אני נצור והולך למות כשהיד, אל תינטשו את הנשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר