דאגה מאיבוד הקולות

נתניהו הוקלט: "פיצול יהדות התורה יכול להביא אסון גדול"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוחח עם בכיר חרדי והביע דאגה מפיצול ב'יהדות התורה'; הוא הזהיר כי ריצה נפרדת של 'דגל' ו'אגודה' יכולה להביא ל'אסון גדול'; עכשיו, ההקלטות נחשפות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ההקלטה של נתניהו | האזינו (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, שוחח בצהריים (שלישי) עם בכיר במגזר החרדי והעלה בפניו את החשש מפני פיצול בתוך סיעת 'יהדות תורה' וריצה נפרדת של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל'. הוא הגדיר את המהלך הזה כאירוע שיכול להוביל ל"אסון גדול" למחנה הימין. האזינו להקלטה הבלעדית שהגיעה לידי 'כיכר השבת'.

בהקלטה מהשיחה שהגיעה לידי 'כיכר השבת' ומתפרסמת לראשונה נשמע נתניהו אומר ומדגיש כי הוא מבין שהפעולות שייעשו - ייעשו על פי הנחיות גדולי ישראל, אך הזהיר כי מדובר במהלך מסוכן לגוש הימין והמחנה הלאומי.

במהלך השיחה עם הבכיר החרדי, נשמע נתניהו אומר לבן שיחו: "תראה, אני מעדיף לא להתערב בענייני הפנים של 'יהדות התורה', הרי ברור שהשיקולים שלהם מונחים על ידי גדולי ישראל. אבל אני רק יכול לתת עצה מניסיון רב שנים, איך כתוב? 'ויחן שם ישראל כנגד ההר כאיש אחד בלב אחד'".

"ולכן חייבים לעשות כל דבר כדי למנוע פיצול", הפציר נתניהו, "אסור לקחת כאן סיכון. אלו רגעים דרמטיים לזהות היהודית של עם ישראל, האם תהיה פה מדינת כל אזרחיה או מדינה יהודית".

בהמשך השיחה, ראש הממשלה לשעבר הזהיר כי לדעתו "הפיצול יכול להביא על כולנו אסון גדול".

הבכיר החרדי התבטא לאחר השיחה עם נתניהו כי "החשש האמיתי במחנה הימין הוא מפני מצב של פילוג ב'יהדות התורה' ואז בסבירות גבוהה יכולים להגיע למצב שאחת מהסיעות לא תעבור את אחוז החסימה ומחנה הימין כולו יספוג מכה אנושה, כל העבודה להביא את המצביעים לקלפי ולהשיג 61 תרד לטמיון, יכולים להפסיד את הבחירות על רקע אירוע שכזה".

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', גורמים ב'דגל התורה' בוחנים - בהנחיית גדולי ישראל - את האפשרות לריצה נפרדת מ'אגודת ישראל', בשל מכלול שיקולים וטענות כלפי הסיעה החסידית, שעיקריה, ההתנהלות של חסידות בעלזא במתווה שהשיגו מול משרד החינוך, מתווה שעלול לדעת מנהיגיה הרוחניים של 'דגל התורה' לפגוע בעתיד בעצמאות החינוך החרדי.

בסיעה החסידית, מנגד, לא מתרגשים מהאיומים, ולא מתכוונים לוותר על המקום הראשון ברשימה - כפי ההסכם שנחתם בין הצדדים, בניסיון לרכך את איומי הליטאים, ומשחררים הצהרות משלהם כי אם יכפה עליהם, הם ירוצו בנפרד.

שני הצדדים טוענים כי בכוחם לעבור את אחוז החסימה אך החשש האמיתי, גם של בנימין נתניהו, הוא שהסיעה החסידית לא תצליח להביא מספיק קולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר