הפריימריז בעבודה

השרים בר לב ושי צנחו במורד הרשימה; נעמה לזימי ניצחה

הבחירות המקדימות במפלגה של מרב מיכאלי, שבסקרים מקבלת חמישה מנדטים, הרחיקו את השר לביטחון הפנים ושר התפוצות מהכנסת הבאה, וקידמו מועמד דתי לאומי למקום ריאלי יחסית (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באב תשפ"ב | 09.08.22
יו"ר המפלגה מרב מיכאלי מצביעה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

הבחירות המקדימות למפלגת העבודה, שהתקיימו היום (שלישי) והסתיימו באחוז הצבעה שעמד על 57% לאחר תשע שעות הצבעה פיזית ואלקטרונית, קרוב לוודאי סיימו את הקריירה הפוליטית של שני שרים בממשלת ישראל ה-36, ממשלת בנט-לפיד, להם גם עבר מפורסם ומוכר בציבוריות הישראלית: השר לביטחון הפנים עמר בר לב ושר התפוצות נחמן שי.

ע"פ תוצאות ההצבעה, ולאחר סידור הרשימה על פי עיקרון השוויון בין גברים לנשים שאישרה המפלגה לאחר מינוי מרב מיכאלי ליו"ר, עמר בר לב נדחק למקום ה-9 ונחמן שי התרחק אף יותר, אל המקום ה-17 שאינו ריאלי בעליל.

לאחר תוצאות הבחירות המקדימות, כך צפויה להיראות רשימת מפלגת העבודה בבחירות תשפ"ג, שתיערכנה בז' בחשוון: במקום הראשון מרב מיכאלי, יו"ר המפלגה ושרת התחבורה; במקום השני תוצב ח"כ נעמה לזימי, המנצחת המפתיעה של הבחירות המקדימות במפלגה, על אף שבכנסת שחלפה לא החזיקה באף תפקיד משמעותי, אלא הייתה ח"כית מן המניין; במקום השלישי יהיה ח"כ גלעד קריב הרפורמי, יו"ר ועדת החוקה; במקום הרביעי תהיה ח"כ אפרת רייטן-מרום, יו"ר ועדת העבודה והרווחה; במקום החמישי יהיה ח"כ רם שפע, שבעבר היה ח"כ בכחול לבן ובכנסת שחלפה כיהן כיו"ר סיעת העבודה.

יו"ר שלומי אמונים, ח"כ מאיר פרוש, הגיב על קידום ח"כ קריב למקום השלישי: "העובדה שהרפורמי קריב נבחר בצמרת מפלגת העבודה זו עוד הוכחה למי שהתפתה לרגע שיש אפשרות של שותפות עם ממשלת שמאל - לעולם זה לא יכול להיות. נקודה".

למפלגת העבודה ניתנים ברוב הסקרים חמישה מנדטים בלבד, כך שהשמות שנכתבו למעלה הם שצפויים להיות בכנסת הבאה, אבל על צד (שכלל לא בטוח שקיים) שהעבודה תשיג מספר מנדטים גבוה יותר או שתהיה חברה גם בממשלה הבאה, הרי שישנם עוד כמה מקומות ריאליים למחצה. במקום השישי תהיה ח"כ אמילי מואטי, שירדה במקומה מהבחירות המקדימות הקודמות, ובמקום השביעי יהיה יאיא פינק, מועמד דתי לאומי. במקום השמיני, הנראה רחוק מריאלי, תהיה ח"כ איבתיסאם מראענה, כאשר במקום התשיעי יהיה השר עמר בר לב, כאמור.

מהמקום העשירי והלאה המקומות לא ריאליים בשום מקרה, גם אם אכן יהיה חוק נורווגי והעבודה תהיה בממשלה, אך נכתוב את השמות מהמקום ה-10 עד ה-17, שם הוצב שר התפוצות נחמן שי: מהרטה ברוך, אמיר חניפס, מאיה נורי, רז קרני, אלסה ברוך יאסו, גברי בר גיל, הדס שהרבני סיידון והשר נחמן שי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר