שרת התרבות הגרמנית ביקרה בלוסטיג

שרת התרבות של גרמניה, קלאודיה רות' ביקרה בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב. "נחשף בפני עולם חדש שטרם הכרתי ובו נשים מוכשרות מאוד"

שרת התרבות של ממשלת גרמניה קלאודיה רות, ביקרה השבוע בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב. לאור התעניינותה של רות בנושא שילוב אוכלוסיות בשוק העבודה, פנתה השרה לשגרירות גרמניה בישראל, וזו המליצה לה לבקר בלוסטיג במסגרת הגעתה הרשמית לישראל.

השרה נפגשה עם הסטודנטיות, רבניות ואף עם אנשי הסגל האקדמי, ונחשפה לאורך החיים של הציבור החרדי בישראל ועל סדרי העדיפויות המאפיינים אותו. "יש לנו את התורה. היא הזהות שלנו והיא דרך החיים שלנו", ציינה בפניה יעלי, סטודנטית למדעי המחשב, והוסיפה: "לא בכדי לאורך ההיסטוריה יהודים מסרו את נפשם על קידוש השם במטרה לקיים את חוקי התורה. התנאי שלי להשתלבות בעבודה בענף ההייטק, הוא בכך שלא אתפשר במילימטר על הזהות שלי כאישה חרדית", הוסיפה הסטודנטית.

המפגש שבין השרה הגרמנית לסטודנטיות החרדיות התקיים במהלך השתתפותן של הסטודנטיות בהאקתון לנשים, שנערך במסגרת שבוע המצוינות שעל ידי 'לב-טק' - מרכז היזמות של המרכז האקדמי לב. הן הציגו בפניה את הפיתוח שלהן המיועד לזרוע רובוטית בחדרי ניתוח. באמצעות הזרוע שפתחו הסטודנטיות יכול המנתח להורות לזרוע לאן להגיע, באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית המזהה את תנועות ידיו. היתרון שבשיטה זו, היא היכולת להתעסק בחולה מבלי לגרום להיווצרות זיהום בלוח הפעלת הזרוע, אשר עשוי לעבור אל המטופל.

השרה קלאודיה רות הודתה בהתרגשות לסטודנטיות החרדיות ואמר כי "נחשף בפני עולם חדש שטרם הכרתי ולו דרך חיים שונה לחלוטין משלי", הודתה השרה והוסיפה כי "אני שמחה להכיר את הציבור החרדי, את אורך החיים הייחודי שלו ובתוכו נשים מוכשרות מאוד שמפלסות את דרכן לשוק העבודה. הידע שהן רוכשות בלוסטיג יאפשר להם להרוויח שכר
מכובד לצורך פרנסת המשפחה, במסגרת סביבת העבודה החדשנית המאפיינת את ימנו, תוך שמירה על זהותן".

"סוד ההצלחה של לוסטיג מתבטא בכך שהחינוך ליראת שמים הינו הבסיס ללימודים אקדמיים יישומיים", אומר הרב צבי שרייבר, ראש קמפוס לוסטיג. "ההשתלבות בכלכלה הישראלית מתבצעת מתוך סביבה חינוכית של לימודי קודש והשקפה. העיקרון הזה פועל בהצלחה רבה, בהתחשב בעובדה שהבוגרות שלנו זוכות להקים בית של תורה ובפרנסה מכובדת. טבעי ומובן שהמודל שנוצר בלוסטיג מעניין גורמים ומדינות העוסקים בשילוב אוכלוסיות, שלהן מאפיינים ייחודיים ביחס לחברה הכללית".

יצוין כי למרכז האקדמי לב ישנם קשרים אקדמיים ומחקריים ארוכי שנים עם גרמניה. לפני כחודשיים הגיעה אליו משלחת חוקרים וסטודנטים מאוניברסיטת פולדה למדעים יישומיים, לצורך מפגש עם צוות חוקרים בראשות ד"ר בריאן פולין מהחוג למנהל עסקים. כמו בעבר גם השנה תצא משלחת סטודנטים מישראל ללימודי סמסטר קיץ בפולדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר