ההפסד של הנגבי

המאבק בין הוותיקים יוכרע וח"כ משה גפני יוכרז כמנצח?

יו"ר דגל התורה, שמתלבט בימים אלו האם לרוץ עם אגודת ישראל גם לכנסת הבאה, יהיה בוודאות ותיק חברי הכנסת, אחרי שהשר לשעבר לא יכלל ברשימת הליכוד הבאה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
משה גפני והנגבי בכנסת (צילום: פלאש 90)

התוצאות המסתמנות בפריימריז הליכוד לכנסת ה-25 מוציאות לפנסיה את השר לשעבר צחי הנגבי אחרי עשרות שנות פוליטיקה, בליכוד ובקדימה. נכון לספירת 65% מהקולות, הנגבי נמצא במקום ה-26 ברשימה הארצית, כלומר במקום ה-46 אחרי השיריונים ליו"ר המפלגה בנימין נתניהו ושילוב נציגי המחוזות השונים.

בעקבות נתונים אלו, גם אם הליכוד אכן תצליח לחזור לשלטון ותזכה ב-33 מנדטים כפי שחוזים לה הסקרים, ואף אם יופעל החוק הנורווגי לשרים - הנגבי לא יכלל בכנסת הבאה. החלטה זו שהחליטו מתפקדי הליכוד מעניקה ליו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, את תואר "ותיק חברי הכנסת", הפעם בוודאות מוחלטת.

על אף שגם בכנסת ה-24 גפני נחשב כ"ותיק חברי הכנסת", עם 31 שנים במשכן בשלוש תקופות שונות ועם 23 שנים רצופות, הנגבי היה צמוד אליו וטען שהוא נחשב ה"ותיק", בגלל חישובים שונים. עכשיו, עם השבעת הכנסת ה-25 הצפויה להתקיים בחודש חשוון ה'תשפ"ג, לשם צפוי להגיע משה גפני, בין אם ירוץ עם 'אגודה' ובין אם לאו, אך לא צחי הנגבי - צפוי גפני לכהן כ"ותיק" הבלעדי.

השר לשעבר צחי הנגבי כתב הבוקר (חמישי) למצביעי הליכוד: "הרשימה המסתמנת היא בשורה מצוינת לתנועה שלנו. חברי התנועה השכילו לבחור באנשים ונשים, ותיקים וחדשים, שמייצגים בכישרון את ערכי הימין, ושניהלו באומץ ובהצלחה מאבקים ציבוריים עזים בכנסת ומחוצה לה. אני מודה לכל מי שהצביע עבורי וסייע לי, וגם אם לא אשתלב ברשימה במקום ריאלי, אני יודע שעשיתם מאמץ אדיר עבורי. ההרכב החדש של סיעת הליכוד מהווה נקודת זינוק מצוינת למערכת בחירות מוצלחת, ולניצחון הליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר