מתמודדים? חשוב שתקראו!

הבחור נשבר: "אני מכור לסרטים; איך אקים בית נאמן?"

בחור ישיבה נורמטיבי נפל למרבה הצער בראיית סרטים אסורים, כל מה שהוא עשה - לא צלח והוא כבר לא האמין שיצליח להקים בית נאמן בישראל; היום, אותו בחור אברך צדיק - איך זה קרה? המטפל הרגשי מרדכי רוט בסיפור שנוגע לרבים (ישיבות)

מרדכי רוט | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

היה זה לפני כחצי שנה, פגשתי בחור בן עשרים ושתיים וכך הוא סיפר לי: "התארסתי לפני כחודשיים. בישיבה הייתי בחור ממוצע ומטה בלימודים, ומיד תבין גם למה. אני נחשב כבחור חברותי, ויש לי גם הורים טובים ומקסימים, כך שברוך השם החיים מאירים לי פנים. יש לי משהו אחד שאני רוצה לעשות שינוי עם עצמי וזה: 'סרטים וסדרות'.

>> למגזין 'כיכר' המלא - כנסו כנסו <<

"אני רואה סרטים כמעט בכל יום, וכבר מגיל צעיר, וקשה לי מאוד להפסיק עם זה. יש לי טאבלט קטן שאותו הצלחתי להסתיר בישיבה מפני המשגיח ושאר הבחורים, וכך במשך כמה שנים אני רואה סרטים ושאר מרעין בישין תמידין כסדרן. כמעט ואין בנמצא, אפילו אפשר להגיד רובא דרובא, שאין קטעים שהם לא צנועים בלשון המעטה.

"לפני שנה וחצי תפסו בחור אחר מהישיבה שראה סרטים והעיפו אותו מהישיבה, המשגיח נתן שיחה לכל הבחורים עד כמה שזה נורא ואיום לא לשמור את העיניים. הוא הביא מכל ספרי הקודש כמה יש לזה עונש על כל ראייה וראייה, ועל הגהינום הגדול שמחכה למי שלא שומר את עיניו.

"אבל השיחה עזרה לי קצת ולאחר כשבוע שוב פעם חזרתי לסורי והמשכתי לראות כמקודם. וצר לי לספר לך שהשם יסלח לי שלפעמים הסרטים גרמו לי לחטוא, וד"ל.

"אני אגיד לך מרדכי, אני לא צריך את המשגיח שיגיד לי שלראות זה אסור, אני יודע שיש השם יתברך בעולם והוא נתן את התורה והוא לא מרשה לראות סרטים כי בסרטים יש דברים לא צנועים והשם יתברך רוצה שנשמור את העיניים שלנו, ובלי שנזכיר בכלל את שאר הבעיות של ביטול הזמן וכד'. יש לי חברים שדיברתי איתם והם בכלל לא הבינו מה הבעיה שאני רואה כמה פעמים בשבוע סרטים וסדרות. הם אמרו לי: 'אתה צדיק, אתה לא יודע מה שהולך היום'.

"אבל מה אני אעשה שקשה לי, אפילו קשה לי מאוד, אני רוצה להקים בית יהודי כשר שבנוי על מה שהשם יתברך רוצה. ולא בנוי על מה שאני רוצה".

הסתכלתי על הבחור הקדוש שישב מולי וחשבתי לעצמי במוחי אבא שבשמיים תראה איזה ילדים קדושים יש לך. כמה הם רוצים להיות טובים למרות שקשה להם.

אמרתי לו שאני מאוד מעריך אותו על האמת והכנות שלו, ושעל כל פעם שהוא מתגבר יש לו על זה שכר אין סוף.

שאלתי אותו כל פעם שהיית מנסה להפסיק מלצפות בסרטים מה היית עושה? הוא ענה לי הייתי מתחזק חזק ומפסיק לראות בכלל שבוע מקסימום שבועיים, ואז הייתי נשבר ושוב פעם הייתי מתחיל לראות כמקודם, ואפילו הייתי נופל אחרי השבוע או השבועיים של ההתגברות יותר גרוע מלפני זה.

אמרתי לו זו הנקודה. כאשר אתה רואה סרט או סדרה ויש קטע לא צנוע כמה זמן אתה מסוגל לסגור את עיניך לנשום נשימות ולהגיד השם זה בשבילך ולחכות שהקטע הלא צנוע יעבור.

הוא הסתכל עליי, אני מתבייש להגיד, אמר, ופרץ בבכי מר. מקסימום אני יכול חצי דקה. אני ישר קפצתי מהכיסא ואמרתי לו: בדיוק, אתה יודע מה זה חצי דקה של התגברות. זה אין סוף, זה נצח.

הבאתי לו מספרי קודש כמה על כל שנייה ושנייה שאדם מתגבר ושומר על עצמו כמה הוא קרוב להשם יתברך וכמה שכר יש לו על זה.

אבל מה זה חצי דקה? אמר הבחור, אחרי חצי דקה אני שוב בחושך! זה מה שהיצר רוצה לעשות לך, אמרתי לו. הוא רוצה שתהיה צדיק בשנייה אחת שבשנייה אחת תתגבר על הכול אבל זו לא אופציה תוך שנייה אחת להתגבר, ואז הוא אומר לך: "לך עד הסוף, תתגבר שבוע שבועיים". ואז כאשר אתה כבר לא יכול להתגבר על זה כי אין לך את הכלים עדיין להתגבר שבועיים, אז אתה נופל חזרה ואף יותר גרוע.

תקשיב לי ותתחיל רק עם חצי דקה אתה תראה כמה אור זה ייתן לך ולאחר שבועיים תבוא אליי.

עוד חודשיים אני מתחתן, אמר לי, אין לי זמן. אמרתי לו: עדיף לאט ובטוח מאשר את הכול ובסוף נשארים בלי כלום.

מה רע בלהיות חצי דקה צדיק מה רע להיות קרוב להשם יתברך חצי דקה. הבעיה של אנשים שרוצים או הכול או כלום מתחילים בהכול ובסוף נשארים בלי כלום.

לא אאריך בסיפור איתו אבל לאט לאט אותו בחור עלה מחצי דקה לדקה, מדקה לשתי דקות, כמובן בהדרכה נכונה והיום אותו בחור הוא אברך צדיק שיושב ולומד כל היום, התנתק מהסרטים והסדרות לגמרי. הכול בזכות החצי דקה.

יש חינוך לא נכון שמחנכים בציבור שלנו לשחור לבן כזה. אלוקים אדירים, מה רע בללמוד חמש דקות ביום? מה רע בלשמור את העיניים חמש דקות ביום? מה רע בלתת מחמאה לבן הזוג שלך פעם אחת ביום?

הרמב"ם בהלכות תפילה כותב: "אין אומרים לאדם רשע הוסף רשע והימנע מן המצוות". האדם אומר לעצמו ממילא אני נמצא כבר בדיוטא התחתונה, כותב הרמב"ם: לא, אין קשר בין מעשה אחד לשני, ועל כל דבר טוב שאדם עושה הוא זוכה לשכר עצום ורב לנצח נצחים.

אני רואה הרבה גם אצל אנשים שמתנדנדים בזוגיות שלהם - הם מגיעים עם בעיות אחד מגיע עם בעיה של ביקורת, אחד מגיע עם מידה של כעס, אחד מגיע שקשה לו רגשית וקשה לו להחמיא...

האדם חושב לעצמו איך אני אשתנה?! אבל אנשים לא מבינים ששינוי מתחיל מדקה אחת של שינוי ביום!

מחמאה אחת קבועה ביום לבן הזוג במשך חודש יכולה לעשות שינוי ענק בחיי הזוגיות שלהם.

פעם דיברתי עם בעל תשובה ועם כל ריבוי האורות שהיו לו ובלי הדרכה נכונה הוא לקח על עצמו יותר מדי. אשתו דיברה איתי שבעלה כבר רוצה לחזור לגור בתל אביב שנמאס לו מהכול.

הייתה לי איתו שיחה ארוכה והמסר העיקרי היה שהוא לא צריך לעשות כלום, רק תניח תפילין כל יום תגיד שמע ישראל וזהו.

המטפל הרגשי מרדכי רוט (קרדיט: ראובן חיון)

זה המון אמרתי לו, אסור לך לעשות יותר, זו ממש עבירה לעשות יותר. זה מה שהשם רוצה ממך היום.

וכך לאט לאט הוא הגיע לאיזון וחזר לעצמו.

אולי הוא לא באותם אורות ובטירוף שפעם היה לו, אבל היום הוא ירא שמיים בריא ומאוזן.

כמה בחורי ישיבות אמרו לי: "אני ממילא לא מסוגל ללמוד סדר שלם בישיבה אז אני אעזוב את הישיבה ולא אלמד בכלל". בכל החיים האלו מחנכים אותו שחור או לבן. מה רע להיות צדיק דקה אחת. לא אכפת לי מה היה קודם מה יהיה אחרי זה, עכשיו אני צדיק.

השטן אומר על מי אתה עובד אתה שקרן אתה הרי עוד דקה תמשיך לראות את הסרט עזוב זה לא יעזור, אבל אתה תגיד לו כך: לא מעניין אותי מה אני אהיה עוד דקה, עכשיו אני צדיק.

ואתם יודעים מה קורה - שאור מביא אור קדושה מביאה עוד קדושה. טוב מביא עוד טוב. והדקה הזו מביאה עוד אור ועוד קדושה.

כל אחד לפי הכלים שהשם יתברך נתן לו, כל אחד לפי מדרגתו שבה הוא נמצא.

לפני תקופה דברתי עם יהודי בגיל ארבעים וחמש שאמר לי שהוא כבר שנים רבות לא מתפלל במניין, הוא מניח תפילין בבית וזהו. יש לי קושי להתפלל במניין, אמר לי, בגלל אבי שהיה צועק עליי ומרביץ לי שאני אתפלל.

שאלתי אותו: כמה זמן אתה כן מסוגל להתפלל במניין? שתי דקות אתה יכול? לא, אני לא יכול, ענה.

אמרתי לו: להניח תפילין בבית כנסת אתה יכול - תתחיל עם זה. וכך לאט לאט ההתניה שלו מתפילה במניין ירדה והיום הוא מתפלל שחרית במניין.

תזכרו השטן הכי גדול זה שהוא מזלזל בדקה או בשתיים אין לכם כמה אור יש בדקה זה נצח.

מאחל לכם ולי שתמיד נראה ונרגיש את אור האמונה הקדושה והשמחה. שבת שלום לכל עם ישראל.

לתגובות machon.rot@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר