אחרי עשרות שנים בכנסת

המאוכזבים: אלו הח"כים שנזרקו מהרשימה

הפריימריז בליכוד הגיעו אל סופם, במהלכם הודחו ממקום ריאלי חברי כנסת ודמויות מוכרות לאחר שלא זכו למספיק קולות. מצחי הנגבי דרך אורלי לוי ועד משה פייגלין (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: אבשלום שושני, הלל מאיר, אולייביה פיטוסי - פלאש 90)

תוצאות הפריימריז שנערכו אתמול (רביעי) במפלגת הליכוד הפתיעו בכירים רבים במפלגה הגדולה ביותר בכנסת - כשחלקם הגיעו להבנה שככל הנראה לא ייבחרו לכנסת הבאה.

בראש חברי הכנסת ניתן לראות את חבר הכנסת צחי הנגבי, שמכהן בכנסת במשך למעלה משלושה עשורים בכנסת והגיע בפריימריז הללו למקום לא ריאלי.

צחי הנגבי כיהן בשורה של תפקידים בכירם מטעם 'הליכוד', ובהמשך מטעם 'קדימה' כשלאחר התפרקות המפלגה חזר לליכוד.

לאורך השנים כיהן השר המשפטים, שר לאיכות הסביבה והשר לביטחון הפנים בממשלת שרון וכן בתפקיד שר ההתיישבות בממשלת נתניהו-גנץ.

חבר הכנסת יולי אדלשטיין אמנם נבחר למקום ריאלי אך צנח משמעותית מהמקום השני לסוף העשירייה השניה, זאת לאחר שהכריז על התמודדות מול נתניהו והתחרט.

לצד אדלשטיין, גם חבר הכנסת ישראל כץ הורחק מהשורות הראשונות במפלגה, כשבפריימריז האחרונים הוצב במקום השלישי וכעת צנח למקום ה-12.

המשמעות עבור שני חברי הכנסת היא כאמור התרחקות מהשורה הראשונה בליכוד ופגיעה משמעותית באפשרות להציב את עצמם כמועמדים להחלפת נתניהו ביום שיפרוש.

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס שהחלה את דרכה בפוליטיקה במפלגה 'ישראל ביתנו' של ליברמן ומשם הקימה מפלגה עצמאית ורצה עם מרצ ושוריינה בבחירות האחרונות בליכוד, לא הצליחה להשיג מספיק קולות וגם היא ככל הנראה לא תכהן בכנסת ה-25.

דן אילוז תפס את מקומו של חבר הכנסת לשעבר גדי יברקן ששאף להשיג ניצחון על משבצת העולה החדש ולשם כך התפטר לפני כמה ימים מהכנסת. המשמעות היא שגם יברקן לא יכהן בכנסת הבאה.

בפער זעום במיוחד מצאה את עצמה חברת הכנסת קטי שטרית מחוץ לכנסת, זאת לאחר שחברת הכנסת אתי עטייה ניצחה את שטרית בכמה עשרות קולות בלבד.

גם השר לשעבר איוב קרא ויו"ר מפלגת 'זהות' משה פייגלין שלפני שנתיים זכה בכמעט ארבעה מנדטים אך לא צלח את אחוז החסימה מוצאים את עצמם במיקומים לא ריאלים.

חברת הכנסת קרן ברק נפלטה גם היא מהמיקומים הריאליים ברשימה ותמצא את עצמה מחוץ לכנסת, זאת כמו חבר הכנסת פטין מולא שמוצא את עצמו במיקום לא ריאלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר