נזקי "עלות השחר"

הגנים הפרטיים: "הורים לקחו את הילדים וברחו, אבל משכורות נצטרך לשלם כרגיל"

מבצע "עלות השחר" היה קצר, אך הספיק לפגוע משמעותית בסקטורים רבים במשק ובהם ענף הגנים הפרטיים: "שכר הלימוד שלנו שנתי ומתחלק ל-12 חודשים. לא נקבל שכר עבור כל חודש אוגוסט" (בארץ)

נציגי הגנים הפרטיים בדיון בוועדת הכספים (צילום: חן בן לולו)

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה אתמול (יום רביעי) כדי לדון בפיצויים למשק בעקבות מבצע "עלות השחר" שעל אף שהיה קצר, הספיק לפגוע משמעותית בסקטורים רבים. בדיון השתתפו ראשי פורום הגנים הפרטיים, קרן אוחנה-איוס וחנן דגן, והציפו את הצורך הדחוף בפיצוי לגנים פרטיים שמפעיליהם ניזוקו במהלך המבצע בעזה בשבוע שעבר.

"אצלנו הימים הלכו והתארכו, כמות הילדים שהגיעה למסגרות הצטמצמה ותשלומי ההורים בוטלו", אמרה אוחנה-איוס, "אנחנו ענף במצוקה ולכן הפיצוי הדל והקטן של 430 שקלים לעובד ליום, לא יכסה לנו את הנזק כי לנו זו פגיעה של חודש עבודה. שכר הלימוד שלנו הוא שנתי ומתחלק לשנים עשר חודשים, כך שאנחנו לא נקבל שכר עבור חודש אוגוסט".

דגן הוסיף כי "ישנם אתגרים שהם תוצאה של המעבר לאחריות משרד החינוך ומטופלים מול השרה וצוות משרדה, ישנם אתגרים מול משרדי הפנים והאוצר אבל הענף לא יכול לשאת זעזוע נוסף. הפיצוי צריך להיות מוחשי ומהיר כי את המשכורות אנחנו נשלם החודש ומפעילי הגנים הפרטיים הם לא חברה גדולה עם אורך נשימה אלא עסקים פרטיים שעלולים להינזק בתזרים באופן שיערער את היציבות שלהם. את זה אנחנו נלחמים למנוע".

ח"כ ינון אזולאי מש"ס אמר בדיון: "נדרש פתרון עבור הגנים הפרטיים, בזכות ולא בחסד. מצד אחד אנחנו רוצים להקל על ההורים שלא שלחו את הילדים שלהם והם לא צריכים לשלם על זה, מצד שני גם המוסד לא צריך לספוג את העלות בשל המבצע. בשומר החומות מצאנו דרך לפצות אותם וכך ראוי שהמדינה תנהג גם הפעם".

בעקבות לחץ הפורום, ביום שלישי הקרוב תתכנס ועדת החינוך לדיון מיוחד למרות שהכנסת בעיצומה של פגרת בחירות. בדיון צפויה להינתן סקירה רחבה אודות המצוקות העומדות בפני הסקטור וסטטוס הפתרונות מול משרדי הממשלה הרלוונטיים במטרה למנוע משבר בענף הנותן מענה ללמעלה מ-70% מילדי ישראל בגילי לידה עד שלוש שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר