הפוסק על התאונה המחרידה

"הנשמע כזאת כי תיהרג אשה עם ולדה במעיה ובנותיה?"

הגרב"צ מוצפי התייחס לתאונה הקטלנית וספד בבכי: "ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה. הנשמע כזאת כי תיהרג אשה הרה, צדקת וטהורה, נפש צחה וברה, עם ולדה במעיה ובנותיה?" (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
הלווית האם ובנותיה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, התייחס לתאונה הקטלנית וספד בבכי: "ציון במרר תבכה וירושלים תתן קולה הנשמע כזאת בישראל כי תיהרג אשה הרה, צדקת וטהורה, נפש צחה וברה, עם ולדה במעיה ובנותיה?". כזכור, בתאונה נהרגו האם שושנה גולשטיין ע"ה ושתי בנותיה חיה שרה וחנה ע"ה.

הגרב"צ פתח את דבריו ואמר: "ציון במרר תבכה וירושלים תתן קולה, על אבדן נפשות טהורות אם ושתי בנותיה, האחת הלכה לחופה למעלה ככלה, וי שאבדה ירושלים זו האבידה, מי ינחמך ומי ינוד לך הבת ירושלים. הנשמע כזאת בישראל כי תיהרג אשה הרה, צדקת וטהורה, נפש צחה וברה, עם ולדה במעיה ובנותיה".

"קראו למקוננות ותבאנה", הוסיף הפוסק בכאב: "אשר לא ידעו עת בואנה, ותשאנה עלינו בכי ונהי על כי נהפך יום שמחה ליום תאניה ואניה, אעשה להם מספד כתנים ואבל כבנות יענה, כי המה הלכו למנוחה נכונה, בישיבת האמהות הצדקניות העליונה, אצל כסא השכינה, ויעלו במעלה העליונה, אך אותנו השאירו ברוב מגינה, על קרבן אותה ואת בנה, רועה היא עם צאנה, והומיה היא כיונה.

הגאון רבי בן ציון מוצפי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

"מי יתן ראשי מים ועיני מקור דמעה במלונה, ואקשור מספד וקינה, על האסון בהלקחו אשה ובתה הנבונה, ויעלו אצל שוכן מעונה, ויבקשו רחמים כי ירחם עמו אשר קנה. ולא ישמע שוד ושבר בגבולינו לעד אמן נצח סלה ועד".

הגרב"צ מוצפי קרא לתלמידיו: "כל אחד מאתנו יתן מזמנו בכל יום חצי שעה נוספת בלימוד התורה כדי להשלים את הגרעון במאזניים העליונים לזכות הנשמות הטהורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר