בחירות 2022 | צפו

לא יכולה להיבחר לכנסת אך מכוונת למשרד האוצר • ריאיון

עם ביקורת חריפה על הפוליטיקאים ותפוצה עצומה ברשתות החברתיות מנסה הדר מוכתר להיבחר לכנסת הבאה • האם יש לה פתרונות, מי עומד מאחוריה ומי מממן אותה? • משה מנס ורפאל כהן בריאיון מיוחד (הכלכלית)

משה מנס ורפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לינשה)

יוקר המחיה זה נושא שמעסיק את כולנו ושאנו עוסקים בו בקביעות במסגרת 'התוכנית הכלכלית', ולכבוד כך אירחנו באולפן דמות שאולי לא מוכרת לרוב צופי 'כיכר השבת' או לאנשים שפחות נמצאים ברשות החברתיות אך ניתן לכנות אותה סנסציה. מדובר ביו"ר מפלגת "צעירים בוערים", הדר מוכתר, שלכאורה רצה לכנסת.

"אני רצה לכנסת וזו מפלגה רשומה", היא מבהירה מיד בפתח הריאיון.

מי את הדר מוכתר?

"אני הדר מוכתר ממפלגת הצעירים הבוערים ואנחנו באים לתקן את יוקר המחיה שקיימת במדינת ישראל ושגורמת לכולנו שלא נוכל לקנות בסופר. באנו להיות האצבע ה-61 שתחליט תקבע ותכריע על הסדר הציבורי".

מי מצביע לך?

"אפתיע אתכם ואגיד שיש המון חרדים שמתפקדים למפלגה שלנו. חסידי גור, הפלג הירושלמים והמון ליטאים."

בת כמה את?

"בת עשרים"

בחוק הישראלי מי שיכול לרוץ לכנסת זה רק מגיל 21 ומעלה, אז את לא יכולה לרוץ.
"גם את זה נתקן"

את רוצה לתקן בממן מערכת בחירות את הדבר הבלתי אפשרי.

"הגשנו עתירה לבג"ץ וגם אם זה ידחה (מ.מ. וזה נדחה) אני יכולה להיות ברשות המבצעת. אם ניכנס לקואליציה אקבל בתור יו"ר צעירים בוערים תפקיד שר, שר כלכלי."

יש לכם סקרים?

"בסקר של מנואל גבע נמצא כי 30 אחוז מהצעירים רוצים להצביע למפלגת לצעירים, אנחנו מפלגת הצעירים היחידה בישראל. המפלגה שלנו היא שישה שבעה מנדטים ואנחנו בנקודת פתיחה נהדרת כי אף אחד לא מאמין לפוליטיקאים, אף אחד לא מאמין למערכת המושחתת הזו וכולם רוצים מפלגה חדשות."

אני כתב פוליטי ועוקב אחרי האירוע. בפעם הראשונה ששמעתי, הייתי משוכנע שזו דמות שבאה לקדם סדרה הומוריסטית או משהו מסוג זה. בואי נלך על תסריט תאורתי שאת שרת האוצר הבאה, מה את עושה ביום הראשון במשרד?

"הרבה מדברים איתי על פתרונות, מה תעשי ומה לא. אז אני אלך לדוח של ועדת טרכטנברג שהייתה לפני כעשור ואיישם אותם. שמונים אחוז מההצעות שם שלא יושמו, זה מה שאני יעשה. יש שם המלצות נהדרות, זה נורא פשוט."

ולמה הם לא עשו את זה?

"כי הם מיליונרים שגרים ברעננה, בהרצליה פיתוח וקיסריה שלא אכפת להם מהצעירים מישראל, הם לא יודעים מה זה לנסוע באוטובוס, הם לא יודעים מה זה לקנות דירות ומה זה ללכת לסופר."

הסיבה שאת מוכרת ומפורסמת כי את עושבה סירטונים שכואבים לכולנו. גם חברי הכנסת שבאים לכאן צועקים על זה מאוד קל להלהיב ולהציג בעיות ולהגיד מה לא בסדר. אנחנו החרדים מומחים בלהגיד 'כמה כרודפים אותנו' אבל קשה לי לקבל את האמירה שכל חברי הכנסת לא בסדר, גם חברי הכנסת החרדים. וזה לא שאני חף מביקורת עליהם. אבל מכאן ועד להפוך את הכל לאנחנו והם המרחק רב.

"אשאל אותך שאלה משה. אני יכולה לקנות דירה בישראל? הם דאגו לי? הגורל שלי זה לחיות בשכירות כל החיים שלי.

הנה קח את נושא הדירות, צריך להגדיל בינוי בינוי ורגולציה. לא יתכן שפינוי בינוי לוקח עשור כשבארצות הברית זה 3 וחצי שנים. צריך לתקצב ראשי ערים. לתת קרקעות במחירי מינימום, לא יתכן שלפני עשור שהמדינה הרוויחה 7 מיליארד ובשנה האחרונה כמעט 30 מיליארד. שהמדינה תכניס את היד לכיס."

את יודעת איך עובד משרד ממשלתי? חשב שכר, את יודעת כמה קשה לעלות חוק ולעשות עבודת מטה. את מדברת כאילו תבואי מחר ותעשי ותסדרי הכל.

"זה קשה אבל בשביל זה אני משלמת 45 אלף שקל. ואם אני לא יוכל גם אני אלך. מה אריה דרעי עשה? מה איילת שקד עשתה?"

אוקי. עד כאן כלכלה. מה עם דת ומדינה?

"משאלי עם. למה שהפוליטיקאים יקבעו לנו. ניתן לאנשים להחליט".

ומה אנשים יחליטו שפחות מתאים להם מדינה יהודית.

"אין דבר כזה יש חוק יסוד חוקה שאי אפשר לשנות."

בהמשך הריאיון הדר נשאלה, מי מפעיל אותה, מי מממן אותה, למה ויקיפדיה לא נותנים לה ערך - מי הקוריוז, היא או העורך, האם היא יודעת הכל וכיצד תתנהל בתחומים שהיא לא מבינה?

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר