בבירת מולדובה

הגאון רבי פנחס גולדשמידט ביקר את הפליטים | תיעוד

נשיא 'ועידת רבני אירופה' ביקר במוסדות התורה והחסד במולדובה - במסגרת הקרן הבינלאומית לסיוע לפליטים של הועידה ונועד עם שר התרבות וראש עיריית קישינב | סיכום ותיעוד מהמסע המרגש - וגם: זו ההבטחה שניתנה בפגישה עם השר (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בביקור במולדובה (צילום: סנגוביץ')

נשיא ועידת רבני אירופה הגאון רבי פנחס גולדשמידט, ביקר במוסדות 'אגודת ישראל' במולדובה וכן ערך ביקור אצל הפליטים בקישינב. בסיום הביקור הוחלט, כי יימשך שיתוף הפעולה למען הפליטים - עם קרן הסיוע של ה'ועידה' - ותוקם תשתית לתיירות ומורשת יהודית ומוקדי זיכרון להנצחת הנרצחים היהודים.

הגר"פ גולדשמידט קיים ביקור בן שלושה ימים בקישינב בירת מולדובה, במסגרת הקרן הבינלאומית לסיוע לפליטים של 'ועידת רבני אירופה'. הגר"פ גולדשמידט ביקר עם רבה של קהילת החרדים 'אגודת ישראל' במולדובה הגאון רבי פנחס זלצמן, בנקודות קליטתם של הפליטים בבית 'אגודת ישראל' ובמוסדות התורה והחסד ובאנדרטת גטו קישינב המנציחה את 350 אלף הקדושים שנרצחו בשואה הי"ד.

הגר"פ נשא שיעורים בבית הכנסת הגדול ובפני התלמידים ושמע על מצוקותיהם, בנוסף, הוא הודה להרב זלצמן, על הטיפול המסור בהם ועל קליטתם במוסדות התורה והחינוך.

במהלך שהותו נועד הגר"פ גולדשמידט עם שר התרבות של מולדובה וראש עיריית קישינב מר יון צ'באן. השר הבטיח כי יימשך שיתוף הפעולה בין הממשל לבין קרן הסיוע של הועידה עבור הפליטים היהודים הנמצאים במולדובה. במקביל תפעל הממשלה להקמת תשתית לתיירות ומורשת יהודית לצד מוקדי זיכרון ובהם להנצחת היהודים שנרצחו בפרעות קישינב. הגר"פ גולדשמידט אמר לשר ולראש העירייה כי "זו היא שעתה היפה של מולדובה שבחרה בצד הנכון של ההיסטוריה ומסייעת לעם היהודי, באמצעות קליטת הפליטים מאוקראינה ובהקמת תשתית לתיירות ומורשת יהודית לצד מוקדי זיכרון להנצחת היהודים שנהרגו".

כזכור, מיד עם תחילת המלחמה הקימה 'ועידת רבני אירופה' קרן בינלאומית לסיוע לפליטים שברחו מהמדינה. במסגרת הקרן, גוייסו כ-3 מיליון דולר, שנתרמו על ידי משפחת מר יורי וג'וליה מילנר, על מנת לסייע לפליטים יהודים להתמקם מחדש בארבע מדינות סמוכות, ובהן במולדובה. הקרן תומכת במאמצים הומניטריים בפליטים היהודים במקום מגורים חינוך תעסוקה מזון כשר תרופות סיוע רפואי משפטי ופסיכולוגי והסעות אל וממעברי הגבולות ותחנות הרכבת. למולדובה הגיעו מאז פרוץ המלחמה כ 35 אלף פליטים. אלפים מהם מסתייעים ברב זלצמן רבה של המדינה, המפעיל כ-150 מתנדבים הפרוסים ב 17 נקודות הגבול. הועידה גם הקימה מרכזי סיוע בהונגריה, פולין, אוסטריה וגרמניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר