נאום פוליטי ראשון | צפו

גדי אייזנקוט: "אין לי את הזכות שלא להקים ממשלה מתפקדת למען אזרחי ישראל"

לאחר שהודיע הבוקר על חבירתו לשר הביטחון, אייזנקוט נאם הערב את הנאום הפוליטי הראשון שלו והסביר מדוע הצטרף לגנץ ומה החזון שלו על עתיד מדינת ישראל | תיעוד (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מסיבת העיתונאים של "המחנה הממלכתי" (צילום: הפייסבוק של גנץ)

הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט הודיע הבוקר (ראשון) על הצטרפותו לפוליטיקה ועל הבחירה שלו להצטרף למפלגה של גנץ וסער, הערב ערכו שלוש הקודקדים מסיבת עיתונאים בכפר המכבייה, כאשר כל אחד מהם נתן נאום קצר על האיחוד שיקרא "המחנה הממלכתי".

אייזנקוט פתח את הנאום הפוליטי הראשון שלו ואמר: "במשך 41 שנים שירתתי את מדינת ישראל כלוחם וכמפקד עמדתי בראש צה"ל והייתי חלק משרשרת המפקדים שבונים את כוחה הצבאי ועוצמתה הייחודית של ישראל. מדינת ישראל נקלעה לאחרונה למשבר פוליטי ולחוסר יציבות שנמשך לאורך שנים ופוער קרע עמוק בלב החברה. לאחר שהסתיימה תקופה הצינון המלאה הקבועה בחוק, גמלה בליבי ההחלטה שלא לשבת מהצד אלא לעשות מעשה ולהצטרף למסגרת פוליטית ממלכתית, שתהווה בסיס לממשלה רחבה ויציבה לאורך זמן".

"לראייתי, עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הממלכתיים הפועלים בישראל, תחזיר את היציבות השלטונית ותקדם את השיח המכבד ואת האינטרסים הלאומיים. אנו ניצבים בפני אתגרי ביטחון לאומי מהותיים, ואין את הזכות שלא להקים ממשלה מתפקדת למען אזרחי ישראל".

"אני רואה בחברי בני גנץ, שזכיתי לשרת לצידו ותחת פיקודו תקופה ארוכה, האדם המתאים ביותר להוביל את המחנה הממלכתי והרעיונות שהוא מבטא. יחד איתו ועם שר המשפטים גדעון סער נפעל לפי הכלל "דבר מעט ועשה הרבה" לחיזוק מדינת ישראל כמדינה ממלכתית, דמוקרטית, שוויונית ופורחת ברוח מגילת העצמאות, המזכירה לכולנו את המשותף והמאחד".

שר הביטחון גנץ אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו יוצאים לדרך עם המחנה הממלכתי. זהו המשך ישיר למה שכחול לבן מסמלת מיום היווסדה, המשך ישיר למה שגדעון, גדי ואני רואים את מדינת ישראל. גדי, שמצטרף אלינו עם מתן כהנא, הוא לא רק מפקד עתיר זכויות אלא אדם עתיר זכויות. גדי ואני מכירים שנים רבות, שירתנו שכם אל שכם, אני גאה לשתף איתו פעולה בשדה הפוליטי לאותן המטרות".

עוד אמר גנץ: "בחרנו ללכת יחד אחרי שיח ארוך של תוכן, מטרות וקבלות - ביחד נפעל להוציא את העגלה הפוליטית מהבוץ אבל יותר חשוב, ננווט אותה הלאה אל היעדים הלאומיים שלנו. אנחנו בוחרים להתאחד תחת האמונה של כולנו במדינת ישראל במדינה יהודית ודמוקרטית, לחסום היתכנות להפיכתנו למדינה דו-לאומית".

"אנחנו", הוסיף שר הביטחון: "בוחרים להתאחד כדי לדאוג לכל אזרחי ישראל. בכל מקום, אלו שמכירים אותי יודעים שאני אדם מסורתי, מאמין בדרכי לצד האמונה. הדת השנייה שלי היא ממלכתיות - הממלכתיות היא הישראליות והציונות שזורמת בעורקינו, לדאוג לכל אזרחי ישראל בכוחנו ואחדותינו. לאחד קבוצות ושבטים היא הדרך היחידה להימנע מבחירות שישיות", הוסיף שר הביטחון".

הליכוד הגיב למסיבת העיתונאים של גנץ ואייזנקוט: "גדי אייזנקוט הצטרף למפלגה שלא יכולה להקים ממשלה, מחרימה חצי עם ותוביל אותנו לבחירות שישיות. רק הליכוד יכול להקים ממשלה לאומית יציבה שתמנע סבב בחירות שישי ותחזיר את ישראל ליציבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר