"שוק הפשפשים" | צפו

סער ניסה לעצור את אשר שהגיב: "תפסיק להפחיד ולאיים"

מליאת הכנסת התכנסה היום לדיון פגרה, ח"כ יעקב אשר עלה לנאום ותקף את חברי הכנסת שמחליפים כל הזמן מפלגות, שר המשפטים סער ניסה לעצור אותו; כך אשר הגיב • צפו (פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר היום במליאת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון פגרה מיוחד על מספר חוקים מצומצם, ביניהם כמה חוקים אותם הגיש שר המשפטים גדעון סער.

מי שניצל את הסיטואציה כדי לתקוף את הממשלה הרעה ולהזכיר לסער על מה יצא הקצף החרדי, הוא חבר הכנסת יעקב אשר, שהקפיד על נוכחות בכל שעות הדיון.

בדבריו תקף את מכירת החיסול של עולם הערכים והאידאולוגיה במחנה השינוי: "אין ימין ובקושי יש שמאל, קואליציית השינוי הפכה לשוק הפשפשים, חברי כנסת משומשים במצב טוב מציעים עצמם למכירה לכל המרבה במחיר, אין עמוד שדרה אידיאולוגי, שאדם יודע אני מצביע לבן אדם והבן-אדם הזה ילך לאורך כל הדרך עם האידיאולוגיה שאני התחברתי אליה. המחנה הממלכתי הפך למחנה פליטים".

השר גדעון סער ניסה לעצור את נאומו של אשר, וכשיו"ר הכנסת אמר כי יש להזדרז לקראת סיום הנאום, אמר לו סער: "תאמין לי, רק אתה יכול להרוויח מזה שהזמן נגמר..". אשר הגיב בחריפות: "הגיע הזמן שתלמדו שלא תפחידו אותנו באיומים, גם אם הם נאמרים בשפה אלגנטית". סער ענה: "תלמדו לא לחזור על טעויות העבר", ואשר חזר שוב: " גם מאיומים כאלה אנחנו לא מפחדים".

אשר המשיך ותקף: "האידיאולוגיה של המחנה הזה, שנקרא 'מחנה השינוי' הצליחה להתאחד על שני דברים בלבד: האחד –הנקמה והפסילה האישית של הליכוד והעומד בראשו. והשני – בנושאים שקשורים לדת, שם אין ימין, אין שמאל, כולם הצטרפו לחגיגה נגד מסורת ישראל, וזו הסיבה שהממשלה הזאת עפה מהר מאוד. הציבור שמאמין, שילם מחיר בשתייה המתוקה שלו, בלחם שלו ובמעונות שלו ובכל דבר רק בגלל שהוא לא היה מוכן להשתתף בממשלה כזו, שזורקת את כל המסורת היהודית אחורה".

בהמשך, כשדנו בחוק הפטנטים, תקף שוב את הזיגוגים של מחנה השינוי והדילוגים מסיעה לסיעה: "החוק הוא הגנה על פטנטים. שלא יחקו אותך. אז היה פטנט שרשום על שמו של נפתלי בנט, איך אתה זורק את כל העבר שלך, את כל האידיאולוגיה שלך. פטנט רשום על שמו. אבל מה קרה מאז? כולם גונבים את הפטנט הזה, עוברים ממקום למקום, מהליכוד לתקווה חדשה, מתקווה חדשה ליש עתיד, מה הולך כאן?.

"יש מתי מעט בבניין הזה", סיים אשר את דבריו, "ואני גאה להיות בתוכם, מהאנשים שפיהם והשקפתם שווים. אנחנו לא מרשים לעצמנו לעשות זיג זג, לא בדברים הקדושים שלנו, לא בדברים שנאמרו מסיני ואנחנו שומרים אותם עד היום, לא בדאגה שלנו לשומרי המסורת, לא בדאגה שלנו לדמותה של המדינה. ואתה יודע, אדוני היושב-ראש, כמה אנחנו משלמים על זה מחיר, כמה עסקאות יכולנו לעשות בממשלה הרעה הזאת על תקציבים, על דברים, על תפקידים. מה לא הציעו לנו? אבל אנחנו – יש לנו השקפת עולם, יש אידיאולוגיה, יש ערכים. לא זזים מזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר