הטרגדיה הקשה בצה"ל

חריג: החייל שירה למוות בחברו מתחנן שיעצרו את חקירתו

יומיים אחרי התקרית הקשה שבה נהרג נתן פיטוסי ז"ל מאש חברו, דורשים עורכי דינו של החשוד לעצור את החקירה. לדבריהם החקירה "פסולה", ובקשותיהם להיפגש עם החשוד סורבו (צבא, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פיטוסי, החייל שנהרג (צילום: צה"ל)

עורכי דינו של סמל א', חייל צה"ל שחשוד בירי חברו סמ״ר יונתן פיטוסי ביום שני, פנו היום (רביעי) אל היחידה הארצית לחקירות מבצעיות בדרישה להפסיק את חקירתו ולאפשר להם לשוחח עמו.

לדבריהם, בקשתם להיפגש עם החייל נענתה עד כה בשלילה. את עצם החקירה הגדירו עורכי הדין כבלתי הוגנת וכפסולה. הם טענו במכתב ששיגרו כי חקירת החייל החשוד נמשכה שעות ארוכות, וכאשר החייל התחנן שתפסק הגיבו בצורה נוקשה תוך שמגיבים לו כי הם אלו שמנהלים את החקירה ולא הוא, ושבידם היתר לחקירת לילה.

מניסיוננו, אין להלום חקירה בת שעות כה ארוכות כאשר מדובר באירוע קצר שהנסיבות הרלוונטיות שאופפות אותו אף הן אינן מהמסובכות לבירור. אין כל סיבה מתקבלת על הדעת להעמיד את החייל שנמצא במצוקה נפשית כה קשה ומובנת, בחקירה אימתנית ונקושה, שנמשכת שעות כה ארוכות. הסיבה היחידה שהיא מתנהלת בצורה זו היא הניסיון להביא את החייל לשנות את גרסתו הפשוטה באשר לאירועי אותו לילה - ואת זאת אין להרשות.

"למרבה הצער, מצטרפים הדברים להדלפות אסורות ובלתי-פוסקות לתקשורת המטילות דופי בחייל ובגרסתו. כבר משלב התחקירים שנערכו בשטח, תודרכו כתבים ופרסמו גרסאות ותהיות באשר להתנהלותו. פרסומים אלה מתגברים ומתעורר הרושם שבכך מבקש הצבא לגדר את האחריות לקרות האירוע למרשנו ולמנוע דיון ציבורי פתוח בנוגע להוראות הפתיחה באש, ולתנאים ולנסביות האחרות שרלוונטיות לבחינה ובהן נאלץ מרשנו לתפקד. בדעתנו לפעול גם נגד התנהלות פסולה ולא אחראית זו".

מחקירה ראשונית, שבוצעה זמן קצר לאחר הטרגדיה, עלה כי פיטוסי, החייל שנורה, עזב את העמדה בה שהה, בשעת ערב מאוחרת של יום שני השבוע, וכשחזר - חברו החשוד זיהה אותו כמחבל וירה לעברו שני כדורים. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים 'מאיר', שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בשעה הראשונה לתקרית בצה"ל דיווחו כי מדובר בפיגוע ירי, אך מהר מאוד התברר גודל הטרגדיה כאשר החיל נורה על ידי חברו.

קרוב משפחתו של החייל סיפר ל-N12 כי לבני המשפחה אין כעס על החייל שירה, בטעות. לדבריו, "הם מרחמים עליו ואוהבים אותו, אין לי ספק שהם ירצו להפגש איתו".

עוד סיפר לחדשות 12: "המשפחה מסודרת, מתוקתקת. ציוניים. עזבו את הכול בצרפת, היה להם שם הכול והם באו לארץ. אין סיבה שילד כזה ילך, אין סיבה. מה שמציל אותם זה שיש להם אמונה גדולה. זאת הזדמנות לכל עם ישראל להיות באחדות, אנחנו לא שווים כלום בלי זה. המשפחה הזאת למופת, כולנו ערבים זה לזה. שאלוהים ישמור אותנו".

בעקבות האירוע, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית בנושא, וכעת כאמור טוענים עורכי דינו לחקירה נוקשית ופסולה ודרשו לעצור אותה. בסיום החקירה, הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית.

התקרית החריגה והקשה התרחשה בזמן שצה"ל נמצא בכוננות גבוהה על רקע פיגוע הירי שהתרחש שלשום (מוצאי שבת) בעיר העתיקה בירושלים, פיגוע בו נפצעו מספר אזרחים בניהם שניים באורח קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר