ישראל במסר תקיף

גורם מדיני בכיר: המעצמות צריכות להפסיק המו"מ מול איראן

גורם מדיני בכיר מסר בתדרוך לתקשורת כי ראש הממשלה יאיר לפיד, המשיך היום בסבב שיחות בנושא האיראני והעביר מסר לפיו ישראל אינה מחויבת להסכמים ותפעל למען שמירה על ביטחונה (מדיני)

(צילום: קובי אלקוצר, לע"מ)

גורם מדיני בכיר מסר בתדרוך לתקשורת כי ראש הממשלה יאיר לפיד, המשיך היום (חמישי) בסבב שיחות בנושא האיראני. לפיד דיבר עם קאנצלר גרמניה, ועם חבר הקונגרס טד דויטש יו״ר תת ועדת מזרח התיכון בבית הנבחרים של ארה״ב ועם שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס.

זה בהמשך לשיחות הארוכות שניהל לפיד בחודשים האחרונים והוא צפוי לקיים שיחות נוספות. כמו כן, ראש המל"ל יוצא בשבוע הבא לארה"ב בשליחות רה"מ לסבב שיחות.

על פי הגורם הבכיר, המסר בשיחות הוא: האירופאים שלחו לאיראן הצעה סופית, שאינה עומדת בעקרונות עליהם התחייבו האמריקאים בעצמם, וקבעו כי הצעה זו תהיה בבחינת take it or leave it.

איראן סירבה להצעה ולכן הגיע הזמן לקום וללכת. כל דבר אחר מעביר מסר חזק של חולשה. עכשיו הזמן לשבת לדבר על מה עושים בהמשך כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני.

לדבריו, לפיד מעביר את המסר כי ישראל כפי שידוע לכולם לא מחויבת לשום דבר ותעשה את מה שנדרש כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני וגם למנוע מאיראן שימוש בשלוחות הטרור שלה באזור. ארה"ב יודעת זאת ומכירה בכך.

הוא מצביע על דו"ח סבא"א מסוף מאי, הטוען שאיראן לא מספקת הסברים אמינים לסוגיית התיקים הפתוחים, דבר שאמור להדליק אור אדום בוהק בקהילה הבינלאומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר