המשבר נפתר?

רוסיה דחתה בחודש את ההכרעה בנוגע לסוכנות

בית המשפט במוסקבה דחה בחודש את בחינת התביעה של משרד המשפטים ברוסיה על סגירת משרדי הסוכנות היהודית במדינה. ההערכה בישראל שהדחייה היא אות חיובי (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בניין הסוכנות היהודית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט במוסקבה דחה היום (שישי) בחודש את בחינת התביעה של משרד המשפטים ברוסיה על סגירת משרדי הסוכנות היהודית במדינה. נציג הסוכנות בדיון הציע הליך גישור, אך משרד המשפטים הרוסי דחה את הצעתו. הדחייה של הדיון מלמדת על פי ההערכה על רצון להגיע לפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט.

כזכור, השבוע דווח על ניסיונות ישראליים להגיע להסדר עם מוסקבה בכל הנוגע להמשך הפעילות הסוכנות היהודית במדינה מחוץ לכותלי בית המשפט הרוסי ובדרך זו להביא לסיום המשבר בין המדינות. ההערכה בישראל היא שדחיית הדיון היא אות כי המשבר עומד להסתיים. החשש הוא שככל שההליך המשפטי יתקדם יהיה קשה יותר להגיע לפשרה שתמנע את הפסקת פעילות הסוכנות ברוסיה.

כזכור, בשבוע שעבר התקיימה שיחה בין נשיא המדינה יצחק הרצוג לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בניסיון להבין האם מאחורי ההליך של משרד המשפטים הרוסי נגד הסוכנות עומדים סיבות מדיניות.

על פי הדיווחים השיחה בין השניים היתה חמה וידידותית ונראה כי לא מדובר בסנקציה רוסית כנגד ישראל בשל המדיניות שלה בנוגע למלחמה באוקראינה.

לפי בכיר ישראלי, במהלך השיחה פוטין הפגין נכונות לפתור את הסוגיה בערוץ המשפטי ואף הבהיר כי גם אם רוסיה אינה מרוצה מכך שאזרחים שלה מהגרים, אין לה כל כוונה למנוע עלייה של יהודים לישראל. כעת ישנם מגעים בין המדינות ובישראל מצפים לראות האם בשלושת הימים הקרובים יהיה שינוי בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר