המאבק במרצ

שני המועמדים לראשות המפלגה החליפו עקיצות

שני המועמדים לראשות מרצ, זהבה גלאון ויאיר גולן, שיתמודדו בפריימריז שיתקיים בעוד יומיים החליפו היום עקיצות ברשת כשהם מבקרים האחד את השני בחריפות רבה (פוליטי מדיני)

(צילום: תומר נויברג, אבשלום ששוני, פלאש 90)

הקרב במרצ מתחמם: שני המועמדים לראשות המפלגה, זהבה גלאון ויאיר גולן שיתמודדו בפריימריז שיתקיים בעוד יומיים החליפו היום עקיצות. ח"כ גולן אמר היום (ראשון) כי למרצ יש תדמית "של מפלגת תל אביב סגורה, אקסקלוסיבית וחמוצה". יריבתו זהבה גלאון תקפה בחזרה בטוויטר ורמזה להתבטאותו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מ-2015: "עכשיו הוא קורא לנו חמוצים. מתי השלב שהוא מזהיר מערבים שנוהרים לקלפיות?". דקות לאחר מכן, מחקה גלאון את הציוץ.

חילופי העקיצות נמשכו בטוויטר כשגולן תקף את הקמפיין של גלאון וכתב "סיכום קמפיין עד כה, אני: תוקף את בן גביר. זהבה: קוראת לי בן גביר. אני: קורא להפסיק את התפילות בלב שכם. זהבה: קוראת לשמור על זכות התפילה של הימין הקיצוני. אני: נלחם במנגנון המפלגה כדי לאפשר לכולם להצביע, לחדש את מרצ ולצרף חברים חדשים. זהבה: מצטרפת למנגנון ונלחמת בי כדי למנוע מכולם להצביע ולצרף חברים חדשים. זה או מרצ חסרת השפעה עם זהבה או מרצ גדולה, משפיעה ולוחמנית איתי".

השניים נאבקים גם על הגדרתה של מרצ כמפלגה ציונית שמאלנית. גולן טוען כי מרצ צריכה להיות מפלגה ציונית שצריכה להשיג קהלים חדשים לעומת התנהלותה של גלאון שלדבריו עוסקת רק בקהל השמאלני הקטן בלבד. "הציונות היא חלק מהזהות שלנו. אני לא דורש מאף ערבי שאני קורא לו לשותפות לוותר על הזהות שלו, אל תבקשי ממני לוותר על הזהות שלי. שמאל ציוני מדבר אל חלק אדיר מאזרחי ישראל, ולכן אם אני אוביל את מרצ – אני מניח שהרבה יבואו ויצטרפו", אמר גלאון בראיון ב'פגוש את העיתונות'.

גלאון לעומתו טענה, כי מרצ היא אכן ציונית למרות שיש בה חברי כנסת ערבים וטענה כי גולן שזו לו ההתמודדות הראשונה במפלגה לאחר ששוריין בפעם הקודמת ולכן הוא משמיע אמירות כאלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר